Kobiece toalety w japońskich liniach lotniczych

Kobiece toalety w japońskich liniach lotniczych

Kobiece toalety w japońskich liniach lotniczych
Paulina Tyburska
01.03.2010 19:48

Od pierwszego marca 2010 roku na drzwiach toalet w japońskich liniach lotniczych All Nippon Airways pojawią się tabliczki oznajmiające ‘tylko dla kobiet’. Rzecznik zaprzecza jakoby pasażerki skarżyły się na dyskomfort związany z korzystaniem z urządzeń sanitarnych wraz z mężczyznami, jednak to właśnie taki powód wydaje się najbardziej przekonujący. Z ankiet przeprowadzonych w 2007 roku wynika, że 90% pasażerów popiera taką ideę. Mężczyźni będą mogli korzystać z toalet w samolotach tylko podczas długich, międzynarodowych lotów, jedynie w razie nagłych wypadków, lub kiedy na pokładzie będzie mało kobiet.

Od pierwszego marca 2010 roku na drzwiach toalet w japońskich liniach lotniczych All Nippon Airways pojawią się tabliczki oznajmiające ‘tylko dla kobiet’. Rzecznik zaprzecza jakoby pasażerki skarżyły się na dyskomfort związany z korzystaniem z urządzeń sanitarnych wraz z mężczyznami, jednak to właśnie taki powód wydaje się najbardziej przekonujący. Z ankiet przeprowadzonych w 2007 roku wynika, że 90% pasażerów popiera taką ideę. Mężczyźni będą mogli korzystać z toalet w samolotach tylko podczas długich, międzynarodowych lotów, jedynie w razie nagłych wypadków, lub kiedy na pokładzie będzie mało kobiet.

Toalety tylko dla mężczyzn nie są planowane, za to kobiety poza ‘własnymi’ ubikacjami będą mogły korzystać też z koedukacyjnych. Wystrój obydwu łazienek będzie identyczny. Jedyną różnicą będzie … rodzaj mydła.

Jest to kolejna innowacja dotycząca toalet wprowadzona przez ANA. Wcześniej pracownicy prosili pasażerów o korzystanie z toalety przed wejściem na pokład... Miało to na celu zmniejszenie dodatkowego obciążenia samolotu, prowadzące do redukcji emisji karbonu. Samoloty miały być lżejsze, a co za tym idzie zużycie paliwa zmalałoby.

Specjalne, oddzielne toalety to przywilej czy sztuczna segregacja? Czyżby Japonia była jednym z najbardziej feministycznie rozwiniętych krajów, czy to po prostu nietypowy chwyt reklamowy?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)