Co zrobić, jeśli nie jesteś zadowolony z wycieczki?

Co zrobić, jeśli nie jesteś zadowolony z wycieczki?

Co zrobić, jeśli nie jesteś zadowolony z wycieczki?
Sabina Stodolak
28.02.2010 19:47

Mimo tego, że ze względu na kryzys nieco mniej wyjeżdżamy na wakacje i dodatkowo jeszcze rzadziej korzystamy z usług biur podróży, to okazuje się, że jakość usług (która powinna wzrosnąć aby przyciągnąć turystów), spada. A przynajmniej wzrasta ilość skarg na biura podróży, co może równie dobrze oznaczać, że po prostu coraz lepiej znamy swoje prawa konsumenckie.

Mimo tego, że ze względu na kryzys nieco mniej wyjeżdżamy na wakacje i dodatkowo jeszcze rzadziej korzystamy z usług biur podróży, to okazuje się, że jakość usług (która powinna wzrosnąć aby przyciągnąć turystów), spada. A przynajmniej wzrasta ilość skarg na biura podróży, co może równie dobrze oznaczać, że po prostu coraz lepiej znamy swoje prawa konsumenckie.

W 2009 roku, konsumenci złożyli w samym województwie mazowieckim  528 skarg na biura podróży. Spora część dotyczyła upadku biura podróży, ale żądaliśmy też odszkodowania za niezgodny z opisem hotel, hałas czy brak posiłków. Szacuje się, że w całej Polsce złożono kilka tysięcy wniosków o odszkodowanie.

Jeśli nie jesteś zadowolony z wycieczki, zawsze możesz żądać od swojego agenta odszkodowania. Nawet jeśli agent okaże się niewypłacalny, można żądać odszkodowania os touroperatora (tak było w przypadku pozwu przeciw Atena Travel - sygn. II Ca 835/07). Zanim jednak wyślesz wniosek, musisz się odpowiednio przygotować, by nie okazało się, że szarpać się z biurem podróży tylko tracisz czas, bo nie masz dowodów ani racji.

Sprawdź zgodność stanu faktycznego z umową

Jeśli uważasz, że stan obiektu w którym Cię zakwaterowano nie spełnia standardów jakich oczekiwałeś, możesz żądać odszkodowania. Warto jednak najpierw sprawdzić umowę jaką podpisaliśmy, aby nie okazało się, że oczekiwaliśmy czegoś więcej niż to, na co de facto się zgodziliśmy. Mówiąc wprost – stan obiektu musi być faktycznie niższy niż wynika to z zapisu w umowie i prezentacji w folderze reklamowym.

Takie rozbieżności należy od razu zgłosić wykonawcy usługi oraz organizatorowi a przy okazji zrobić również dokumentację stanu faktycznego – zdjęcia i nagrania video można obecnie zrobić nawet komórką, więc nie stanowi to problemu.

Czego żądać od organizatora nieudanego urlopu?

Jeśli urlop okazał się porażką, mamy prawo żądać nie tylko zwrotu kosztów wycieczki, ale również odszkodowania za poniesione dodatkowo koszty (np. prawnika) i zadośćuczynienia (za zmarnowany urlop).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)