Jak ocenić hotel po jego stronie internetowej?

Jak ocenić hotel po jego stronie internetowej?

Jak ocenić hotel po jego stronie internetowej?
Sabina Stodolak
22.02.2010 17:45

Coraz częściej dokonujemy rezerwacji hotelu czy pensjonatu przez Internet. Niestety branża turystyczna w Polsce, nie do końca jest tego świadoma – nieaktualizowane strony internetowe, brak możliwości kontaktu mailowego i kiepskiej jakości zdjęcia oraz brak podstawowych informacji na stronie, to częste problemy, na które napotyka chcący dokonać rezerwacji turysta. Czy z informacji zawartych na stronie www hotelu da się wyciągnąć jakieś sensowne i ważne dla nas informacje?

Coraz częściej dokonujemy rezerwacji hotelu czy pensjonatu przez Internet. Niestety branża turystyczna w Polsce, nie do końca jest tego świadoma – nieaktualizowane strony internetowe, brak możliwości kontaktu mailowego i kiepskiej jakości zdjęcia oraz brak podstawowych informacji na stronie, to częste problemy, na które napotyka chcący dokonać rezerwacji turysta. Czy z informacji zawartych na stronie www hotelu da się wyciągnąć jakieś sensowne i ważne dla nas informacje?

Nawet najlepsze hotele nie mają stron pozbawionych błędów – długie oczekiwanie na odpowiedź serwera, nie przyjazne dla użytkownika strony – to obecnie niestety standard. Z nieznanych mi też bliżej powodów, większość hoteli upiera się przy stronach flaszowych – ciężkich, długo ładujących się i przede wszystkim kłopotliwych w nawigacji. Mimo wszystko, strona internetowa hotelu czy pensjonatu pozwala nam ocenić, czego będziemy mogli spodziewać się przy przyjeździe – popatrzmy więc na co zwrócić uwagę.

Zdjęcia

Im większa ilość zdjęć, tym większa pewność, że na zdjęciach uchwycono wszystko o czym powinniśmy wiedzieć. Jeśli w galerii znajdziecie jedynie zdjęcia apartamentów, można spodziewać się, że pokoje 1 i 2 osobowe wyglądają znacznie gorzej (dlatego ich zdjęć nie ma). Jeśli pokój sfotografowany jest tak, że widać na nim jedynie łóżko, można spodziewać się, że pokoje są tak malutkie, że nic innego się już nie zmieściło, a kolejna fotografia ujawniłaby ten defekt. Zwróćcie też uwagę, czy na zdjęciach nie widać: starych telewizorów i starego radia (w takiej sytuacji większość sprzętu w pensjonacie będzie starociami, nierzadko wraz z instalacjami), plastikowych mebli ogrodowych – wskazują na oszczędność właścicieli i mogą sugerować równie oszczędne urządzanie pokoju czy przygotowywanie posiłków.

Słowa klucze

Strona każdego hotelu, to nie tylko zdjęcia, ale również treść. I tak jak w przypadku każdej innej branży, tak i tu, treść pełni rolę informacyjno – reklamową. Warto uważnie czytać to, co na stronie się znajduje i wyłapywać słowa – klucze:

  • plaża zaledwie kilka minut spacerkiem od hotelu – nie spodziewaj się plaży blisko. Kilka minut spacerkiem oznacza najczęściej 15 minut szybkiego truchtu
  • **czarujący hotel **– stary i  dawno nie odświeżany
  • **romantyczny i klimatyczny **– długie kotary, przydymione światło i pająki z powojów oplatających budynek
  • p****rzytulne pokoje – niewielki klitki
  • w pobliżu liczne sklepy – większy market na końcu wsi
  • **mamy Internet! **– (ale nie wiemy jak go używać) – jeśli zaleczy Ci na dostępie, najpierw sprawdź, czy strona hotelu działa prawidłowo. Następnie zadzwoń i dopytaj o szczegóły połączenia. Unikniesz rozczarowania związanego z tym, że wi-fi wprawdzie jest, ale w połowie pokoi sygnał jest za słaby.
  • większość pokoi posiada widok na …. – to, że większość, wcale nie znaczy że więcej niż 50%! Często okazuje się, że wspaniałym widokiem dysponują trzy pokoje, a Tobie oczywiście nie przypadł żaden z nich. Jeśli szczególnie zależy Ci na widoku, zadzwoń i zarezerwuj konkretny pokój.
  • spokojna, piękna okolica - w przypadku pensjonatu w turystycznej miejscowości, często oznacza lokalizację na uboczu
  • kuchnia regionalna – zwłaszcza w pensjonatach oznacza „i tak gotuję dla całej rodziny, to zrobię Ci jeszcze jedną porcję”.
  • mamy sprzęt nagłaśniający do zabaw tanecznych – dwie kolumny od wieży i laptopa
  • stąd wszędzie jest blisko – jeśli macie samochód
  • **plac zabaw dostępny dla dzieci **– piaskownica i huśtawka (jeśli nie ma zdjęcia, to z reguły jest maksymalna ilość atrakcji na placu zabaw).

Kontaktując się z obsługą hotelu czy pensjonatu i dopytując o interesujące Cię kwestie pamiętaj o tym, aby zadawać maksymalnie konkretne pytania, aby uzyskać rzeczywiście wartościową odpowiedź, która pozwoli ci podjąć decyzję.

Pytamy więc: „Czy Internet jest dostępny w każdym pokoju bezprzewodowo?” a nie „czy macie Państwo Internet”. „W jakie atrakcje dla dzieci jest wyposażony plac zabaw” a nie „Czy macie plac zabaw?”. „Ile kilometrów jest do basenów termalnych”, a nie „daleko do basenów?” Im więcej danych uzyskacie, tym lepszą podejmiecie decyzje.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)