Ograniczanie ilości zadań z Triple Hat Trick

Ograniczanie ilości zadań z Triple Hat Trick

?Manage-this.com
?Manage-this.com
Sabina Stodolak
16.02.2010 11:00

Odpowiednia priorytezacja zadań, to klucz do codziennego sukcesu i wysokiej  efektywności (zabrzmiało prawie jak z przemówienia Gierka, prawda?). W każdym razie ? grunt to dobierać zadania odpowiednio i mierząc siły na zamiary. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to zawsze najtrudniejsza część planowania. Optymistycznie wierzę, że wszystko da się zrobić jak się człowiek postara, a potem padam nieżywa na ryjek z połową zadań nie odhaczoną. Triple Hat Trick pomóc ma w wyborze tych "ultra super" istotnych.

Odpowiednia priorytezacja zadań, to klucz do codziennego sukcesu i wysokiej  efektywności (zabrzmiało prawie jak z przemówienia Gierka, prawda?). W każdym razie ? grunt to dobierać zadania odpowiednio i mierząc siły na zamiary. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to zawsze najtrudniejsza część planowania. Optymistycznie wierzę, że wszystko da się zrobić jak się człowiek postara, a potem padam nieżywa na ryjek z połową zadań nie odhaczoną. Triple Hat Trick pomóc ma w wyborze tych "ultra super" istotnych.

Nazwa systemu (Triple Hat Trick) pochodzi z krykieta i oznacza zdobycie trzech bramek z rzędu. Nie pytajcie o szczegóły, bo ja o krykiecie wiem tyle co przeciętny Polak i mylę go z pysznym, panierowanym naleśnikiem z kapustą. Nie nazwa jednak ważne. Chodzi tu o to, aby wśród naszych rozlicznych codziennych zadań wybrać jedynie trzy najważniejsze ze swojej kategorii. Kategorii jest oczywiście trzy ? zaplanowane spotkania, zadania do wykonania oraz zadania do delegowania.

Drukujemy sobie plan i wypełniamy go w ujęciu tygodniowym.  W ten sposób skupiamy się na najważniejszych w nadchodzącym tygodniu rzeczach. Oczywiście nie chodzi o to, aby nie planować już codziennych zadań, ale by móc w stanie wybrać te, które są najważniejsze. Coś jak z Task Five, ale w nieco innym ujęciu.

To co dla mnie w pomyśle twórcy Triple Hat Trick jest ważne, to zwrócenie uwagi na opcję delegowania. Bardzo często mamy przecież tak (zwłaszcza Ci z nas, z tendencjami do perfekcjonizmu), że nasza nadmierna ilość zadań wiąże się z brakiem umiejętności przekazywania zadań innym. Do tego zaś, aby delegować, wcale nie musisz być kierownikiem. Delegować zadania można również w domu lub na równorzędnych współpracowników. Może konieczność wybrania trzech ważnych zadań do przekazania innym, jest w stanie nas tego nauczyć.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)