Wyszukiwarka zdjęć Google ignoruje iPada?

Wyszukiwarka zdjęć Google ignoruje iPada?

Fot. Flickr/myuibe/Lic. CC Attribution 2.0
Fot. Flickr/myuibe/Lic. CC Attribution 2.0
Andrzej Biernacki
05.02.2010 07:34

Google mówi dużo o szybkim przeszukiwaniu zasobów sieci i prezentowaniu wyników w czasie rzeczywistym. Czasami jednak algorytm indeksujący kompletnie zawodzi - tak jak w wypadku iPada. Kto wie, może mamy do czynienia z zaplanowaną akcją? ;)

Google mówi dużo o szybkim przeszukiwaniu zasobów sieci i prezentowaniu wyników w czasie rzeczywistym. Czasami jednak algorytm indeksujący kompletnie zawodzi - tak jak w wypadku iPada. Kto wie, może mamy do czynienia z zaplanowaną akcją? ;)

W zależności od wpisanej frazy kluczowej w wynikach Google można znaleźć wpisy z Twittera, artykuły publicystyczne czy blogowe posty. W ten sposób internauta ma do dyspozycji najnowsze informacje na najgorętsze tematy.

Nie dotyczy to jednak nowego tabletu Apple. Po wpisaniu słowa "iPad" do wyszukiwarki grafiki pojawiają się zdjęcia zupełnie niezwiązane z gadżetem. Trafnych wyników jest zaledwie kilka na stronie. Znalezienie fotografii wysokiej jakości graniczy z cudem.

Problem polega na tym, że od premiery iPada minął już tydzień i Google powinno było w tym czasie zindeksować tysiące nowych zdjęć powiązanych z tym słowem kluczowym, a następnie dopasować wyniki do oczekiwań użytkowników :).

Trudno posądzać Google o celowe blokowanie fotografii iPada (firma pracuje jednak nad własnym tabletem). Winę za całą sytuację ponosi najprawdopodobniej mechanizm indeksujący, który w przypadku obrazków działa dużo wolniej niż w obrębie tekstowych stron internetowych.

Co ciekawe, podobne problemy ma Bing Microsoftu. Prezentuje internautom sporo nieaktualnych projektów i bardzo mało zdjęć wykonanych w realu. Najlepiej radzi sobie - to duże zaskoczenie - Yahoo! Kategoria "Najnowsze obrazy" zawiera świeże fotografie iPada.

Problem z szybkim indeksowaniem grafiki pokazuje, jak duża przepaść nadal dzieli tekst i inne formy przekazu w internecie. Katalogowanie zdjęć, dźwięków czy klipów wideo nie jest łatwe. Nie radzi sobie z tym nawet taki gigant jak Google.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)