Wszystko co chcielibyście wiedzieć o Project Natal – kompendium wiedzy
BLOMEDIA POLECA • dawno temuProject Natal. Wszyscy o nim mówią dookoła, ale czym tak naprawdę jest? Czy jest to jakiś magiczny kontroler, który podłączamy do naszego ciała, a może jakaś specjalna nakładka na telewizor, dzięki której potrafi on odczytywać nasze ruchy? W rozwinięciu wiadomości znajdziecie encyklopedyczną, obszerną notkę na temat tego czym Project Natal jest i z czym się go je.
Project Natal został po raz pierwszy oficjalnie pokazany światu podczas targów Electronic Entertainment Expo (E3), na konferencji Microsoftu w 2009 roku. Czyże więc jest Project Natal?
Zobacz również: Tech Heroes #1 - Sos Sosowski - Gadżetomania.pl
Natal to nie nazwa produktu, ale nowej technologii Microsoftu. Oczekuje się, że oficjalna nazwa dla tego urządzenia zostanie ogłoszona podczas targów E3 2010. Natal to także miasto położone na południowo-wschodnim wybrzeżu Brazylii, a samo słowo po łacinie oznacza “być urodzonym/urodzić się”.
Natal bazuje na najwyższej technologii, nad którą Microsoft pracuje już kilka lat. Natal jest czymś, co tymczasowo pozwala firmie z Redmond zapomnieć o sztucznej inteligencji. To nie kamera, taka jak EyeToy, która rejestruje jedynie obraz, ale nie wie co tak naprawdę rejestruje. Microsoft opracował Natal tak, że potrafi on rozpoznawać obrazy i umie je obrabiać oraz interpretować na potrzeby środowiska 3D. W celu stworzenia odpowiedniego podłoża dla takiej technologii zapisano kilkadziesiąt terabajtów danych motion-capture. Dzięki temu system jest bardziej zaawansowany od Wiilota, bowiem potrafi zapamiętywać i odpowiednio odczytywać ludzkie intencje.
Czymże więc Natal nie jest? Jak już zaznaczyłem Natal nie jest kamerą. Chociaż potrafi rejestrować 30 obrazków na sekundę i posiada wbudowane sensory są one jedynie częścią całego systemu. “Mózgiem” Natala jest możliwość interpretowania zarejestrowanych obrazów. Natal nie jest także kontrolerem. Jak mówi sam Microsoft to Wasze ciała będą kontrolerami, a Natal pełni rolę urządzenia przesyłającego sygnał do konsoli. Poza tym potrafi on “skanować” niczym sonar całe pomieszczenie, w którym się znajduje i pozwala to jeszcze dokładniej określać położenie gracza. Natal nie jest nowym Xboxem 360. Project Natal to posunięcie firmy, które pozwala przedłużyć żywotność konsoli, ale sam w sobie Natal nic nie zdziała. Ponadto urządzenie będzie bez problemów współpracować z każdym do tej pory wyprodukowanym Xboxem 360.
Urządzenie ma wbudowane kilka sensorów, które dokładnie skanują swoje otoczenie. Ponadto posiada także wbudowaną kamerę cyfrową. Te dwie cechy sprawiają, że urządzenie jest w stanie rozpoznać otoczenie w jakim się znajduje, odnaleźć w nim osobę GRRRacza, rozpoznać jego ruchy ciała, a nawet “powiedzieć” konsoli jaki macie kolor koszulki! Natal posiada także czujnik podczerwieni, dzięki któremu może pracować przy zgaszonym świetle. Element ten ma także wpływ na rozpoznawanie sylwetki gracza w kompletnej ciemności, czy określanie jego położenia względem telewizora. Natal posiada kilka wbudowanych mikrofonów, pozwalających na wychwytywanie poszczególnych dźwięków i separowanie głosu gracza od odgłosów otoczenia (muzyka, dźwięk gry).
Natal, dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu i wymienionym wyżej elementom, tworzy w swojej pamięci wirtualny szkielet naszego ciała. Dzięki temu wie, że prawa ręka, to nie lewa noga, a że nos mamy pod oczami. Ponadto urządzenie umie określić zmianę postawy naszego ciała w mniej niż sekundę (co ma niwelować efekt laga), a do tego wszystkiego, nie trzeba zakładać specjalnych kombinezonów niczym w sesjach motion-capture.
Microsoft ma zamiar sprzedawać Natala, jako urządzenie, którym mogą bawić się wszyscy, bez względu na wiek. Na pewno Natal będzie świetny dla dzieci – zamiast siedzenia na kanapie z padem w ręku zaoferuje zabawę, podczas której dzieci będą mogły skakać po całym pokoju. Także dorośli mogą się przy nim nieźle ubawić – Natal pozwoli podejść do tematu gier w zupełnie nowy sposób.
Jeśli zaś chodzi o same gry, to nie ma się czym martwić. Lista producentów przygotowujących projekty “pod Natala” jest bardzo długa:
* Activision Blizzard
* Bethesda Softworks
* Capcom
* Disney Interactive
* Electronic Arts
* Konami
* Microsoft Game Studios
* MTV Games
* Namco Bandai
* Sega
* Square Enix
* THQ Inc.
* Ubisoft
Źródło: GRRR
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze