Folder i teczka ?poczekalnia? ? dla bardziej wydajnej pracy

Folder i teczka ?poczekalnia? ? dla bardziej wydajnej pracy

Folder i teczka ?poczekalnia? ? dla bardziej wydajnej pracy
Sabina Stodolak
13.01.2010 11:00

Główną zasadą bycia produktywnym jest stałe podejmowanie działań. Mówiąc inaczej ? jeśli masz chwilę wolnego związaną z tym, że czekasz na coś, zamiast marnować ten czas bezczynnie siedząc, powinieneś działać. Konieczność czekania bywa trudna do zaplanowania, więc zawsze w zanadrzu warto mieć teczkę ze sprawami odłożonymi ?na potem?. Czyli właśnie taką poczekalnię dla spraw. Posiadanie takiej teczki zaleca kilku czołowych specjalistów, trenerów i blogerów, piszących o produktywności.

Główną zasadą bycia produktywnym jest stałe podejmowanie działań. Mówiąc inaczej ? jeśli masz chwilę wolnego związaną z tym, że czekasz na coś, zamiast marnować ten czas bezczynnie siedząc, powinieneś działać. Konieczność czekania bywa trudna do zaplanowania, więc zawsze w zanadrzu warto mieć teczkę ze sprawami odłożonymi ?na potem?. Czyli właśnie taką poczekalnię dla spraw. Posiadanie takiej teczki zaleca kilku czołowych specjalistów, trenerów i blogerów, piszących o produktywności.

Jak taka teczka może wyglądać?

  1. Dla artykułów i newsów które znajdziemy w Sieci warto skorzystać z Read It Later, o którym już pisałam. Szczerze powiedziawszy jestem do tego dodatku tak przyzwyczajona, że kiedy przyjdzie mi siąść na cudzym komputerze, tego właśnie najbardziej mi brakuje. Dzięki Read It Later, zawsze macie pod ręką zbiór rzeczy, które warto przeczytać i którymi możecie zająć się w każdej wolnej chwili ? nawet wtedy, kiedy macie przerwę w dostawie Internetu (tej zimy to dość częsty problem), lub kiedy jesteście w podróży ? RiL zapisuje bowiem strony w trybie offline.
  1. Dla pomysłów, dokumentów do przeczytania, artykułów w .pdf, prezentacji które chcemy przejrzeć i wszelkich innych dokumentów w formie elektronicznej, proponuję stworzyć folder o nazwie ?poczekalnia? (lub jakiejkolwiek innej, ale takiej, która będzie się Wam kojarzyć z zawartością). Do takiego folderu robimy sobie skrót na pulpicie (aby nie zapomnieć, że go sobie stworzyliśmy i by łatwiej zapisywać nowe rzeczy). Każdy nowy, zaczęty pomysł, dokument który musimy bądź chcemy przejrzeć, artykuł który zaczęliśmy pisać, obliczenia w excelu które chcemy wykonać, wrzucamy właśnie tam i ustawiamy widok szczegółowy oraz rozmieszczamy dokumenty według dat utworzenia ? dzięki temu, będziemy mogli zawsze zaczynać nasz przegląd od najstarszych spraw.
  1. Teczka na papiery ?papierowe?, może służyć dokumentom tradycyjnym, których w każdej pracy mamy jeszcze całkiem sporo wokół siebie. stosujemy dokładnie taką samą zasadę jak przy teczce wirtualnej. Proponuję jednak, każdą osobną sprawę pakować w koszulkę. Jeśli bowiem będziemy mieć do każdej nasze sprawy 2-3 kartki, to szybko okaże się, że w naszej teczce króluje chaos. Teczkę zawsze nosimy przy sobie  - w ten sposób możemy nie tracić czasu nawet wtedy, kiedy siedzimy u dentysty w poczekalni.

Teraz, kiedy jesteśmy już przygotowani na każdą ewentualność, wystarczy wyrobić sobie nawyk sięgania do ?poczekalni?.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)