Microsoft cenzurował opinie użytkowników podczas kampanii reklamowej Windows 7?

Microsoft cenzurował opinie użytkowników podczas kampanii reklamowej Windows 7?

Untitled-1
Untitled-1
Andrzej Biernacki
26.11.2009 14:34

Firma Microsoft porozumiała się z właścicielem legendarnego nowojorskiego sklepu Saks Fifth Avenue w sprawie umieszczenia na wystawach monitorów wyświetlających reklamy Windowsa 7. Na niektórych ekranach pojawiły się powiązane wpisy z Twittera.

Firma Microsoft porozumiała się z właścicielem legendarnego nowojorskiego sklepu Saks Fifth Avenue w sprawie umieszczenia na wystawach monitorów wyświetlających reklamy Windowsa 7. Na niektórych ekranach pojawiły się powiązane wpisy z Twittera.

Wykorzystywany jest w tym celu tag #holidaywindows. Problem polega na tym, że spora grupa fanów Apple zaczęła masowo produkować posty w rodzaju "Kup sobie Maka" albo "Windows jest dla lamerów". Przekazywane w czasie rzeczywistym wpisy zobaczyli klienci Saksa.

Microsoft twierdzi, że większość złośliwych komentarzy została skasowana przez specjalny system filtrujący. Tym samym firma z Redmond sama się podkłada. Przyznaje, że cenzuruje opinie na temat swojego systemu operacyjnego na potrzeby kampanii reklamowej:

[cytat]Filtr ma na celu eliminowanie spamu, przede wszystkim negatywnych komentarzy, które nie są zgodne z duchem zbliżających się świąt.[/cytat]

Spam to jedna rzecz, krytyka to coś zupełnie innego. Microsoft zdaje się jednak tego nie rozróżniać. Sytuacja przypomina aferę z wiosny 2009, kiedy właściciel marki Skittles zamienił jej stronę główną w aktualizowany na żywo kanał informacyjny. W ciągu dwóch dni witrynę opanowały trolle.

Tym razem stało się tak samo - fani Maków, którzy przejęli tag w Twitterze zachowali się bardzo nieelegancko. Zawsze wydawało mi się, że użytkownicy komputerów Apple to ludzie wykształceni i obyci ;). Niezależnie od tego przypadkiem ujawniono niewygodne dla Microsoftu szczegóły kampanii.

Źródło: "Seattle PI"

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)