Cyberwalk. Spacerkiem po grze

Cyberwalk. Spacerkiem po grze

Szymon Adamus
04.11.2009 13:00

O projekcie Cyberwalk słyszeliśmy już w kwietniu 2008. To nowy pomysł europejskich badaczy na ziszczenie marzeń o rzeczywistości wirtualnej z prawdziwego zdarzenia. Hełmy już były, rozpoznawanie ruchów gracza będzie niedługo nawet we wszystkich konsolach, najwyższy czas na swobodne poruszanie się po wirtualnym świecie.

Omni-Directional Treadmill

O projekcie Cyberwalk słyszeliśmy już w kwietniu 2008. To nowy pomysł europejskich badaczy na ziszczenie marzeń o rzeczywistości wirtualnej z prawdziwego zdarzenia. Hełmy już były, rozpoznawanie ruchów gracza będzie niedługo nawet we wszystkich konsolach, najwyższy czas na swobodne poruszanie się po wirtualnym świecie.

Widoczna na filmach ruchoma kładka to CyberCarpet. Nazwa i wideo mówią wszystko. Wygląda to jak średniowieczna maszyna tortur, ale w zamyśle projektantów ma stanowić idealne rozwiązanie problemu naturalnego poruszania się po sztucznych światach. Oby tylko pierwszym testerom stopy nie zaklinowały się miedzy ruchome części. Wygląda to trochę groźnie.

CyberWalk Omni-Directional Treadmill

*W środowiskach wirtualnych są dostępne symulacje lotu samolotem i jazdy samochodem, ale najbardziej naturalną metodą poruszania się jest dla człowieka chodzenie *- powiedział Marc Ernst, koordynator projektu CyberWalk w Max Planck Institute for Biological Cybernetics. To akurat jest praktycznie niemożliwe (do odwzorowania).

Konstrukcja widoczna na filmach ma 6 na 6 metrów. Powierzchnia użytkowa to 4,5 x 4,5 m. Podobno to minimalny rozmiar niezbędny do symulowania naturalnego chodu człowieka. Maksymalna prędkość bieżni to 2 metry na sekundę. Projekt kosztował 2,3 miliona euro z czego 1,9 badacze dostali z Unii Europejskiej.

The Cyberwalk in 100 seconds - virtual reality with perfect immersion

W kwietniu 2008 twórcy testowali już system na wirtualnej symulacji Pompeji. W tym samym roku firma pokazała też swój wynalazek publicznie. Problem polega na tym, że projekt CyberWalk trwa od roku 2005, a w informacjach prasowych autorzy zaznaczali, że jest przewidziany na okres trzech lat. Ostatnie wieści na temat jego postępów na oficjalnej witrynie są z zeszłego roku i niestety nie ma wśród nich podsumowania czy planów na przyszłość związanych z tym pomysłem.

Źródło: CyberwalkHDTVmania.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)