20 tricków, które ułatwią pracę z Windows 7

20 tricków, które ułatwią pracę z Windows 7

16a
16a
Mateusz
27.10.2009 18:30

Windows 7 od tygodnia jest dostępny w sprzedaży i cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Część osób ma jeszcze pewne obawy i zastanawia się czy zadziałają tu wszystkie funkcje oraz sztuczki, których używali w poprzednich wersjach systemu. Jeśli jeszcze macie takie wątpliwości to zerknijcie na poniższą listę i sprawdźcie jak dostosować nowy OS do swoich potrzeb.

Windows 7 od tygodnia jest dostępny w sprzedaży i cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Część osób ma jeszcze pewne obawy i zastanawia się czy zadziałają tu wszystkie funkcje oraz sztuczki, których używali w poprzednich wersjach systemu. Jeśli jeszcze macie takie wątpliwości to zerknijcie na poniższą listę i sprawdźcie jak dostosować nowy OS do swoich potrzeb.

  1. Polecenie defragmentowania dysków w menu kontekstowym
01
01

Przechodzimy do edytora rejestru i odnajdujemy następujący klucz: HKEY_CLASSES_ROOTDriveshell. Teraz tworzymy nowy wpis, który nazwiemy "runas". Następnie modyfikujemy Domyślny i wpisujemy w polu Dane "Defragment". Na koniec tworzymy klucz o nazwie "command" (pamiętajmy, aby umieścić go w "runas") i dodajemy defrag %1 -v w sekcji Dane.

  1. Skróty do przycisków restartowania, zamykania systemu itd.
02
02

Użytkownicy cały czas szukają sposobów na ułatwienie pracy z komputerem. Jednym z nich jest utworzenie na pulpicie skrótów np. do zablokowania systemu. Chociaż można to zrobić przy pomocy kombinacji klawiszy Windows + L, to niektórzy wolą to robić przy pomocy myszy.

Ten sposób wymaga stworzenia odpowiedniego skrótu. Klikamy na pulpicie w prawy przycisk myszy i wybieramy Nowy-> Skrót. Wpisujemy odpowiednią komendę ( z listy poniżej) i klikamy Dalej. Na koniec nie zapominamy o wpisaniu odpowiedniej nazwy. A oto komendy:

  • wyłączenie komputera: Shutdown.exe -s -t 00
  • restart systemu: Shutdown.exe -r -t 00
  • zablokowanie komputera: Rundll32.exe User32.dll,LockWorkStation
  • hibernacja: rundll32.exe PowrProf.dll,SetSuspendState
  • stan uśpienia: rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0
  1. Przycisk do włączania i wyłączania ikon na pulpicie
03
03

Po ściągnięciu programu możemy przeciągnąć go do paska szybkiego uruchamiania. Następnie klikamy w niego PPM i wybieramy Właściwości, a następnie zakładkę Skrót. W tym miejscu możemy przypisać do aplikacji skrót klawiszowy np. ctrl + alt + u. W ten sposób pozbyliśmy się konieczności uciążliwego klikania, a ikony ukryjemy za pomocą prostej kombinacji klawiszy.

  1. Wyłączanie Aero
04
04

Wyłączanie Aero w Windows 7 wygląda podobnie jak w Viście. Klikamy prawym przyciskiem myszy na pulpicie, wybieramy opcję Personalizuj, a następnie Kolor i wygląd okien-> Otwórz klasyczne właściwości wyglądu dla większych ustawień opcji kolorów. W kolejnym oknie wybieramy odpowiedni theme i gotowe :)

  1. Zainstaluj obraz ISO
05a
05a

Nie jest to trick, ale wskazówka mówiąca jakie programy warto mieć  na dysku. Czasami nie możemy odpalić np. dvd, ponieważ posiadamy jedynie obraz pliku. Pomyślmy więc o zainstalowaniu aplikacji, która umożliwi nam ich uruchomienie. Wybór jest naprawdę spory, a najpopularniejsze programy tego typu to:

Po zainstalowaniu jednego z nich bez problemu uruchomimy pliki o rozszerzeniu .ISO, .CCD, .DVD, .IMG, .UDF i .BIN.

  1. Pozbądźmy się niepotrzebnych gadżetów
06
06

Aby pozbyć się tego polecenia, przechodzimy do Panelu Sterowania i szukamy sekcji Programy. Znajdziemy w niej Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows. W nowym oknie szukamy gadżetów Windows i odznaczamy je, po czym klikamy OK.

  1. Wyłączanie zdalnego UAC
07a
07a

Odpowiedzialny jest za to mechanizm UAC. Można go wyłączyć, co ułatwi pracę administratorów, ale jednocześnie zmniejszy bezpieczeństwo. Przejdźmy do HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem, a następnie stwórzmy DWORD i nadajmy mu nazwę (LocalAccountTokenFilterPolicy) oraz wartość 1.

W ten sposób UAC został wyłączony (C$ działa). Jeśli chcemy włączyć go ponownie to zamieniamy jedynie wartość z 1 na 0.

  1. Automatyczne logowanie
08a
08a

W nowym oknie odznacz opcję konieczności wpisywania hasła i loginu oraz potwierdź wprowadzenie zmian przyciskiem Zastosuj. Otworzy się okno logowania. Wpisz w nim wymagane dane, po czym zakończ za pomocą OK.

  1. Tryb XP
09
09

Prawdopodobnie niektóre programy, które bez problemu działały pod Windows XP, będą mieć kłopoty z "siódemką". Microsoft dodał więc tryb XP, która ma temu zapobiegać. Uruchomimy go, klikając prawym przyciskiem myszy w plik .exe (odpowiadający za odpalanie danej aplikacji) i wybierając Preferencje.

Przechodzimy do karty Kompatybilność i dostosowujemy poszczególne opcje w zależności od tego z jakiej aplikacji będziemy korzystać. W przypadku gier wideo często spotkacie się z koniecznością zaznaczenia haczykiem polecenia Uruchom ten program jako administrator.

  1. Dodaj paski narzędzi z folderami

W poprzednich wersjach Windows, bez problemu mogliśmy stworzyć pasek narzędzi, w którym znajdował się dowolny folder. W najnowszej odsłonie systemu także to zrobimy.

Wystarczy ustawić kursor na pasku zadań i wcisnąć prawy przycisk myszy. Z rozwiniętego menu wybieramy pasek narzędzi-> nowy pasek narzędzi. Zaznaczamy np. Komputer i klikamy w przycisk Wybierz folder. Sprawdzamy czy nowy toolbar pojawił się na pasku zadań - jeśli tak to wszystko zrobiliśmy prawidłowo.

  1. Uprawnienia administratora - przejmowanie plików i folderów na własność
11
11

Klikamy w InstallTakeOwnership i zatwierdzamy zmiany. Teraz wybieramy program lub folder, do którego chcemy uzyskać dostęp i klikamy w niego prawym przyciskiem myszy. W rozwiniętym menu zobaczymy polecenie Take Ownership. Kliknijmy w nie - dzięki temu przejmiemy wybrany element na własność i uzyskamy do niego szybki dostęp.

Jeśli nie chcemy więcej korzystać z TakeOwnership, to uruchamiamy RemoveTakeOwnership. Po dokonaniu zmian nie uruchamiamy ponownie komputera, ponieważ nie jest to potrzebne.

  1. Polecenia kopiuj i przenieś w menu kontekstowym

Dzięki drobnej zmianie w rejestrze dodamy do menu kontekstowego polecenia Copy To Folder... (Kopiuj do folderu...) i Move To Folder... (Przenieś do folderu...). Ściągamy odpowiednie pliki, a następnie za ich pomocą modyfikujemy rejestr.

Dzięki temu dwie wspomniane wyżej opcje zostaną dodane do rozwijanego menu. Kiedy wybierzemy jedną z nich otworzy się nowe okno. Zaznaczamy w nim folder docelowy, w którym znajdą się nasze dane i klikamy Copy lub Move.

  1. Usuń strzałki skrótu
13a
13a

W Sieci znajdziemy dwie wersje programu: 32 oraz 64-bitową. Po ściągnięciu i uruchomieniu jednej z nich możemy wybrać czy przy skrótach ma być widoczna normalna strzałka, jej mniejszy odpowiednik, czy też nie ma całkowicie zniknąć.

  1. Mapowanie klawiszy
14a
14a

Jeśli chcemy zając się innymi klawiszami to skorzystajmy z SharpKeys. Dzięki tej aplikacji wyłączymy klawisze lub zmienimy ich funkcje. Ilość kombinacji jest tu naprawdę duża, dlatego każdy powinien ustawić klawiaturę tak jak chce.

  1. Wyłącz automatyczny restart po pobraniu aktualizacji

Po ściągnięciu aktualizacji, Windows Update chce restartować nasz system. Jeśli chcemy tego uniknąć, to możemy wskazać za jaki czas komputer ma zostać uruchomiony ponownie. Oczywiście po kilkudziesięciu minutach lub kilka godzinach znowu pojawi się uciążliwy komunikat. Prostym, ale bardzo ułatwiającym życie rozwiązaniem będzie wyłączenie tej funkcji.

Na początku przejdź do HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftWindowsWindowsUpdateAU. W prawej części okna wciśnij prawy przycisk myszy i wybierz DWORD (32 bit). Pamiętaj o wprowadzeniu nazwy -> NoAutoRebootWithLoggedOnUsers oraz ustawieniu wartości - 1. Ta prosta modyfikacja nie dopuścisz do ponownego uruchomienia komputera, kiedy którys z użytkowników jest na nim zalogowany.

  1. Wyłącz funkcje pobierania aktualizacji po wciśnięciu przycisku Zamknij

Nie wiem jak Wy, ale ja wściekam się kiedy po wciśnięciu przycisku zamykania systemu okazuje się, że rozpoczęło się długie pobieranie aktualizacji. Co pomoże? Tradycyjnie zmiana rejestru. Przechodzimy do HKEY_CURRENT_USERSoftwarePoliciesMicrosoftWindowsWindowsUpdateAU i tworzymy DWORD (32 bit).

Nadajemy nazwę -> NoAUAsDefaultShutdownOption i ustalamy wartość - 1. Teraz wciśnięcie przycisku wyłączającego komputer nie będzie rozpoczynało uciążliwego pobierania aktualizacji. Zrobimy to sami, wybierając odpowiednią opcję, którą znajdziemy na liście ukrytej pod strzałką znajdującą się obok przycisku odpowiedzialnego za blokowanie komputera.

  1. Zdalny pulpit
17
17

Przechodzimy do Panelu sterowania -> System i wybieramy zakładkę "Zdalny". Zaznaczamy opcję Zezwalaj na połączenie z komputerów z dowolną wersją Pulpitu zdalnego jeśli chcemy połączyć się z komputerem pracującym pod Vistą lub Windows 7. Zezwalaj na połączenia tylko z komputerów, na których Pulpit zdalny jest uruchomiony z uwierzytelnianiem na poziomie sieci pozwoli nawiązać połączenie z maszyną, na której zainstalowano XP.

  1. Klawisze trwałe i klawisze filtru
18a
18a

Wchodzimy do Panelu Sterowania -> Centrum ułatwień dostępu -> Ułatw korzystanie z klawiatury. W nowym oknie wyłączamy klawisze filtru i klawisze trwałe. Teraz przechodzimy do ustawień klawiszy filtru i odznaczamy polecenie włączenia ich jeśli shift jest wciśnięty przez 8 sekund. To samo robimy z klawiszami trwałymi i wyłączamy aktywację funkcji po pięciokrotnym wciśnięciu shift.

  1. Irytujące dźwięki wydawane przez Eksplorator Windows
19
19

W nowym oknie przechodzimy do sekcji dźwięki i  wyszukujemy w spisie pozycję Rozpoczęcie nawigacji. Zaznaczamy ją, przechodzimy do listy Dźwięki i wybieramy Brak. Kolejny problem mamy z głowy.

  1. Dostosuj Kontrolę Konta Użytkownika (User Account Control)
20a
20a

Możemy skorzystać również z krótszej drogi i w pasku wyszukiwania (menu Start) wpisać Kontrola Konta Użytkownika po czym wcisnąć Enter. W nowym oknie wystarczy użyć suwaka i przeciągnąć go w górę lub w dół w zależności od tego jak często chcemy dostawać ostrzeżenia.

Źródło: Lajfmajster

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)