Facebook chce pożreć konkurencję, Nasza-Klasa jest na liście?
Przez ostatnie miesiące Facebook solidnie zapracował na miano największego serwisu społecznościowego na świecie. Zdominował Stany Zjednoczone i zdobył użytkowników z wielu innych państw. Na mapie globu wciąż można znaleźć kraje (m.in. nasz), które skutecznie opierają się "modzie na Facebooka" i mają swoje ulubione społecznościówki. Firma Marka Zuckerberga nie zamierza przejść obok tej sprawy obojętnie.
Przez ostatnie miesiące Facebook solidnie zapracował na miano największego serwisu społecznościowego na świecie. Zdominował Stany Zjednoczone i zdobył użytkowników z wielu innych państw. Na mapie globu wciąż można znaleźć kraje (m.in. nasz), które skutecznie opierają się "modzie na Facebooka" i mają swoje ulubione społecznościówki. Firma Marka Zuckerberga nie zamierza przejść obok tej sprawy obojętnie.
W Indiach dwa razy więcej użytkowników niż Facebook posiada serwis społecznościowy Orkut, który należy do Google'a. Pracownicy tej pierwszej firmy postanowili zmienić opisaną sytuację i rozpoczęli dość agresywną kampanię wymierzoną w konkurencję.
Na Facebooku pojawiło się narzędzie importujące część ustawień z Orkuta. Dodatkowo, użytkownicy mogą zobaczyć zakładkę pomagającą w znalezieniu przyjaciół z Orkuta, którzy mają konta na Facebooku. Jakby tego było mało, serwis Marka Zuckerberga rozpoczął także walkę z Orkutem na amerykańskim rynku, gdzie ten drugi serwis posiada jedynie ok. 1% ruchu Facebooka (972 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie).
Wygląda na to, że Facebook chce totalnie zdominować segment internetowych społecznościówek na świecie i żaden rywal, nawet 100 razy mniejszy, nie może liczyć na taryfę ulgową. Jeżeli Facebook skutecznie przejmie użytkowników Orkuta to przypuszczam, że rozpoczną się podobne akcje wymierzone w serwisy społecznościowe w innych krajach.
Patrząc na ostatnie działania podopiecznych Marka Zuckerberga, pojawienie się opcji *"odszukaj swoich znajomych z Naszej-Klasy na Facebooku" *wydaje się być tylko kwestią czasu.
Źródło: TechCrunch