Facebook spyta swoich użytkowników o skuteczność reklam

Facebook spyta swoich użytkowników o skuteczność reklam

Facebook Lawsuit
Facebook Lawsuit
Mateusz
23.09.2009 22:50

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy, a liczba jego użytkowników przekroczyła niedawno 300 milionów. Niestety właściciele witryny borykają się z poważnym problem, którym są zbyt niskie dochody. Podjęto już pierwsze kroki, które mają to zmienić. Jednym z nich jest podpisanie porozumienia z firmą Nielsen, która zajmuje się badaniami internetowymi.

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy, a liczba jego użytkowników przekroczyła niedawno 300 milionów. Niestety właściciele witryny borykają się z poważnym problem, którym są zbyt niskie dochody. Podjęto już pierwsze kroki, które mają to zmienić. Jednym z nich jest podpisanie porozumienia z firmą Nielsen, która zajmuje się badaniami internetowymi.

Efektem współpracy ma być Nielsen Brand Lift, narzędzie służące do prowadzenia wśród użytkowników Facebooka badań na temat znajdujących się w nim reklam. Dzięki temu, właściciele serwisu poznają preferencje internautów czyli na przykład to jakie są ich ulubione marki oraz czy są skłonni kupić dany produkt po zobaczeniu baneru, który go przedstawia.

Badanie będą prowadzone na dwóch grupach osób. W pierwszej z nich znajdą się użytkownicy, którzy widzieli daną reklamę, a w drugiej ci nie mający z nią styczności. Tak zebrane dane zostaną przeanalizowane przez firmę Nielsen, a następnie posłużą one do stworzenia raportów dla reklamodawców. Dzięki temu mają się oni przekonać o tym, że kampanie prowadzone na Facebooku są bardzo skuteczne.

Sondaże zostaną umieszczone obok reklam, a zadawane internautom pytania będą zamknięte. Co ważne, Nielsen Brand Lift nie będzie zbierał danych, które mogłyby posłużyć do zidentyfikowania danej osoby. Warto zwrócić także uwagę na to, że frekwencja pytań ma być ograniczona, tak aby użytkownicy nie musieli na nie zbyt często odpowiadać.

Nielsen Brand Lift jest tylko wierzchołkiem góry lodowej. Obie firmy zapowiadają bowiem, że ich współpraca ma potrwać wiele lat, a stworzone właśnie narzędzie posłuży także do zbierania informacji na temat innych stron internetowych. Szacuje się, że Facebook zarobi w przyszłym roku 500 mln dolarów. To niewiele, widać jednak, że firma stara się dowiedzieć co zrobić aby poprawić ten bilans.

Źródło: Yahoo! Finance

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)