Użytkownicy telefonów komórkowych nie klikają w reklamy

Użytkownicy telefonów komórkowych nie klikają w reklamy

mobile
mobile
Mateusz
14.09.2009 17:30

Firma Chitika przeprowadziła badania na grupie 92 milionów osób. Wynika z nich, że osoby surfujące po Internecie za pomocą telefonów komórkowych o wiele rzadziej klikają w reklamy niż internauci korzystający z komputerów. Oznacza to, że reklamodawcy, którzy liczyli na duże dochody wygenerowane, dzięki tej grupie osób nie mają zbyt wielu powodów do zadowolenia.

Firma Chitika przeprowadziła badania na grupie 92 milionów osób. Wynika z nich, że osoby surfujące po Internecie za pomocą telefonów komórkowych o wiele rzadziej klikają w reklamy niż internauci korzystający z komputerów. Oznacza to, że reklamodawcy, którzy liczyli na duże dochody wygenerowane, dzięki tej grupie osób nie mają zbyt wielu powodów do zadowolenia.

Okazuje się, że tylko 0,48% osób korzystających z telefonów komórkowych klika w reklamy. W przypadku ludzi używających do surfowania komputerów odsetek ten wyniósł 0,83%. Powody takiej sytuacji nie są wcale trudne do wytłumaczenia. Aż 66% osób, które łączy się z Siecią za pomocą telefonów to posiadacze iPhone'ów.

Najczęściej korzystają one z YouTube, Google Maps (do ich używania stworzono osobne aplikacje) oraz e-maila, a tam trudniej niż gdzie indziej wyświetlić reklamy. Z tej prostej przyczyny posiadacze iPhone'ów najrzadziej klikają w reklamy (0,30%). O wiele lepiej sytuacja wygląda w przypadku urządzeń marki Palm (0,89%) oraz "innych" - 0,93%.

Reklamodawcy, którzy liczyli na to, że wraz z rozwojem mobilnego dostępu do Internetu powiększą swoje zyski, nie mają powodów do zadowolenia. Coraz wyraźniejsza dominacja iPhone'a okazuje się nie iść w parze z ich interesami, co zmusi ich do zmiany planów. Nie oznacza to, że osoby korzystające z Internetu w ten sposób uwolnią się od reklam. Ktoś na pewno wymyśli kolejny sposób, który pomoże w dotarciu do tej grupy.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)