Serwisy społecznościowe przyciągają egoistów i narcyzów
Większość użytkowników serwisów społecznościowych i innych nowych mediów wykorzystuje sieć do autopromocji i pielęgnowania swoich narcystycznych zapędów - wynika z raportu opublikowanego przez uniwersytet stanowy w San Diego.
Większość użytkowników serwisów społecznościowych i innych nowych mediów wykorzystuje sieć do autopromocji i pielęgnowania swoich narcystycznych zapędów - wynika z raportu opublikowanego przez uniwersytet stanowy w San Diego.
Jean Twenge z SDSU przepytał ponad tysiąc studentów. Próbował dowiedzieć się, dlaczego ludzie korzystają z Facebooka, Twittera czy YouTube. Ponad połowa zgodziła się ze stwierdzeniem, że "moje pokolenie potrzebuje nowych mediów do autopromocji".
40% ankietowanych uznało, że we współczesnym, nastawionym na rywalizację świecie nadmierna pewność siebie, agresywna autopromocja i narcyzm to podstawowe narzędzia umożliwiające osiągnięcie życiowych celów.
Twenge nie był zaskoczony tymi liczbami. Pochwalił swoich studentów - uznał, że tak zwane Pokolenie Y (ludzi urodzonych w latach osiemdziesiątych) jest bardzo szczere i bez oporów mówi o swoich wadach. Potwierdzono tym samym badania psychologów, którzy uznali, że serwisy społecznościowe przyciągają przede wszystkim egoistów.
Trudno się z tym nie zgodzić. Im większe czyjeś ego tym większe są potrzeby takiej osoby. Nawet jeśli ma ona znajomych w realu nie wystarcza jej to na co dzień. Dlatego szuka czegoś, co będzie na stałe zaspokajać narcystyczne instynkty.
Źródło: Mashable