Windows 7 jeszcze szybszy dzięki DirectCompute

Windows 7 jeszcze szybszy dzięki DirectCompute

dc2
dc2
Mateusz
22.08.2009 23:50

Jedną z najważniejszych nowości w Windows 7 ma być obsługa GPU Computingu. Nvidia stworzyła narzędzie, które pozwoli na to, aby system mógł korzystać z tej technologii. Jest nim tzw. DirectCompute. Podczas targów Computex 2009 wymieniano dużo zalet takiego rozwiązania, zaczynając od szybszej pracy komputera, a na możliwości tworzenia lepszych gier kończąc.

Jedną z najważniejszych nowości w Windows 7 ma być obsługa GPU Computingu. Nvidia stworzyła narzędzie, które pozwoli na to, aby system mógł korzystać z tej technologii. Jest nim tzw. DirectCompute. Podczas targów Computex 2009 wymieniano dużo zalet takiego rozwiązania, zaczynając od szybszej pracy komputera, a na możliwości tworzenia lepszych gier kończąc.

GPU Computing to technika, dzięki której procesor graficzny (GPU) przejmuje część zadań od jednostki centralnej, zwiększając wydajność komputera. Jak twierdzą przedstawiciele Microsoftu i Nvidii, dzięki DirectCompute, zyskamy bardzo wiele. Gry komputerowe, filmy i zdjęcia mają zyskać na jakości, interakcja z urządzeniami ma być prostsza, a sprzęt będzie o wiele szybszy niż dotychczas.

Aby nie być gołosłownym, zaprezentowano już pierwsze przykłady współpracy procesora graficznego i jednostki centralnej. Na pierwszym z nich pokazano jak wygląda proces obsługi aplikacji biurowych np. Worda, strony www, czy poczty e-mail. Podstawowe procesy wykonuje jednostka centralna, a obsługą tworzeniem i wyświetlaniem grafiki zajmuje się procesor graficzny.

Na drugim przykładzie widzimy, jak Windows 7 wykorzystuje oba procesory jednocześnie. GPU nie zajmuje się wyłącznie grafiką, ale pomaga w wykonywaniu zadań, które normalnie byłyby przypisane wyłącznie do głównego procesora. Dzięki takiej współpracy np. odtwarzanie filmów, ich edycja i konwersja mają być o wiele szybsze. Co więcej, DirectCompute ma pomóc także w tworzeniu gier.

Bardzo wiele uwagi poświęca się możliwości wykorzystania DirectCompute w tworzeniu gier. Deweloperzy będą mogli produkować jeszcze lepsze, a co najważniejsze, bardziej realistyczne aplikacje tego typu. Dzięki grafice, tworzonej w czasie rzeczywistym, możliwe będzie generowanie nowych, skomplikowanych środowisk, a także pełna interakcja z nimi.

DirectCompute jest już obsługiwany przez DirectX 10, a w przyszłości ma to być również możliwe w przypadku DirectX 11. Osoby korzystające z kart GeForce mogą już ściągać odpowiednie sterowniki, które będą pozwalały obsługiwać to narzędzie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)