Peugeot 308 CC - najbardziej gadżeciarski samochód roku?

Peugeot 308 CC - najbardziej gadżeciarski samochód roku?

zdjecie-lead
zdjecie-lead
Michal Grygier
04.08.2009 14:28

Samochód-gadżet? Dlaczego nie.

Gadżetomania to nie tylko milutkie drobiazgi, ciekawostki i elektronika. Gadżetem może być także auto. Takie jak Peugeot 308 CC! Zobaczcie, jakie ciekawostki kryje w sobie to francuskie coupe-cabrio...

Samochód-gadżet? Dlaczego nie.

Gadżetomania to nie tylko milutkie drobiazgi, ciekawostki i elektronika. Gadżetem może być także auto. Takie jak Peugeot 308 CC! Zobaczcie, jakie ciekawostki kryje w sobie to francuskie coupe-cabrio...

Peugeot 308 CC zajmiemy się jeszcze niedługo bardziej szczegółowo na Autokulcie. Tymczasem, rozprawmy się z najciekawszymi gadżetami tego modelu. Wydawca blogów Blomedia dostał do testów egzemplarz auta Peugeot 308 CC. Zobaczmy zatem, dlaczego francuski kabriolet jest jednym z najbardziej gadżeciarskich aut na naszym rynku.

To kolejny model, który dostaje do testów Blomedia. Poprzednim był 3008.

Model 308 CC nie jest zwykłym samochodem w gamie Peugeot. Dlaczego? Przede wszystkim - prestiż. Do tej pory w Polsce sprzedano 3 egzemplarze, a żeby stać się jego posiadaczem, trzeba złożyć specjalne zamówienie. Cena nie jest niska, ale oczywiste jest, że takie gadżety muszą kosztować swoje. Model ten dostępny jest od 88 200 zł, i niesie w sobie sporą dawkę historii francuskiej marki, zaczynając od pierwszego na świecie Coupe-Cabrio z lat trzydziestych XX wieku!

Przejdźmy zatem do rzeczy.

TOP 5: dlaczego Peugeot 308 CC zasługuje na opinię najbardziej gadżeciarskiego samochodu roku wg Blomedia.

  1. Automatycznie składany dach

To przede wszystkim. Jeszcze do niedawna Peugeot należał do skromnego grona (obok Mercedesa) mogącego poszczycić się takim rozwiązaniem!

PEUGEOT 308CC OPEN

308-ka CC wykorzystuje ulepszone rozwiązanie z poprzedniej generacji, czyli 307 CC: składany w dwóch miejscach dach z ruchomym daszkiem o niewielkiej powierzchni i wielką tylną szybą z barwionego szkła atermicznego, która odsuwa się od słupków tylnej szyby bocznej w momencie rozkładania, zapewniając więcej miejsca w bagażniku.

Czas składania i rozkładania dachu został skrócony do 20 sekund i można go regulować nawet podczas jazdy z prędkością wynoszącą maksymalnie 12 km/h.

Peugeot ma chyba największe doświadczenie w budowie składanych, sztywnych dachów. Mechanizm składania i rozkładania wykorzystuje pięć siłowników, wbudowaną grupę elektro-pompy, specjalny przewód w bagażniku zasilający różne układy kinematyczne – łączniki mechanizmu, zamki, wzmocnione pantografy 4- i 7-osiowe. Całość jest sterowana za pomocą elektronicznego modułu, który wydaje polecenie opuszczenia wszystkich czterech szyb o około 50 mm przed rozpoczęciem operacji.

Mechanizm dachu to tutaj zaawansowana technologia. Aby zapewnić jak najlepszą szczelność, podczas otwierania drzwi system powoduje opuszczenie szyb o 20 mm a następnie ich dociśnięcie (short drop). Jest on sterowany przez czujnik o zwiększonej czułości wykorzystujący pole magnetyczne. W kilka milisekund wykrywa on rękę, która zbliża się do klamki zewnętrznej i przekazuje informacje do układów elektronicznych drzwi, które opuszczają szybę, aby zwolnić uszczelkę.

Mało tego. Proces otwierania dachu może być obserwowany dzięki animacji wyświetlanej na kolorowym chowanym ekranie, który wyświetla również komunikaty dotyczące funkcjonowania dachu.

  1. Bogate wyposażenie i komfort jazdy

Projektowanie kabrioletu wymaga specyficznego podejścia. Należy zwrócić uwagę na wiele czynników, które nie są w ogóle brane przy produkcji zwykłej osobówki. Brak dachu, to przede wszystkim więcej powietrza. Powietrza, które może być uciążliwe... Stąd kilka naprawdę sprytnych gadżetów.

• System Airwave - ogrzewający kark

System „Airwave”, to ciepłe powietrze, które rozprowadza na szyję pasażerów siedzących na przednich siedzeniach regulowany strumień powietrza (temperatura, natężenie i kierunek). System ten, umieszczony w każdym z zagłówków, składa się z ceramicznej nagrzewnicy (CTP - Control Temperature Program) i dmuchawy. Pokrętło, umieszczone na wylocie powietrza pozwala na skierowanie strumienia i dostosowanie go do wzrostu pasażera.

207
207

• Inteligentna klimatyzacja

Również klimatyzacja musi sprostać większym obciążeniom. Ta, w 308 CC, jest oczywiście automatyczna i dostosowuje się inteligentnie do konfiguracji kabrioletu, potrafi rozpoznać i dopasować moc nawiewu, temperaturę i kierunek, w zależności od ustawień i warunków na zewnątrz kabiny (nasłonecznienie, temperatura zewnętrzna …)

• Nawigacja i komputer pokładowy

Nawigacja w 308 CC to WIP Nav, wygodny w obsłudze, zintegrowany, system nawigacyjny, składający się z radia samochodowego CD MP3, funkcji Bluetooth i nawigacji w kolorowym, składanym ekranie 7'' - 16/9.

105
105

3.  Sportowy charakter

peugeot-308cc-kokpit
peugeot-308cc-kokpit
peugeot-308cc-silnik
peugeot-308cc-silnik

Nowa generacja kompaktowego kabrioletu Peugeot jest znacznie bardziej nastawiona na sport. Owszem, nie jest to piekielnie szybkie auto, jednak kierowca odnajdzie w nim zdecydowanie więcej przyjemności z jazdy. Oprócz samego prowadzenia się auta, również we wnętrzu znajdziemy wiele sportowych akcentów - fotele, zegary, czy sama pozycja za kierownicą. Tchnie frajdą z jazdy.

120
120
  1. Stylistyka

Dynamiczny i nowoczesny styl, zbalansowana forma, zarówno jako kabriolet i coupe. Ze złożonym dachem, samochód zwraca bardzo na siebie uwagę na ulicy. W porównaniu do 307 CC styliści, ale również inżynierowie Peugeot, wykonali kawał dobrej roboty. Nowy kabriolet klasy kompakt wygląda znacznie lepiej. Tył nie ma nic w sobie z wrażenia ociężałości, a linia boczna jest bardzo płynna i dynamiczna.

peugeot-308cc-spojrzenie
peugeot-308cc-spojrzenie
peugeot-308cc-tyl
peugeot-308cc-tyl
peugeot-308cc-tyl-1
peugeot-308cc-tyl-1
  1. Wrażenia z jazdy

peugeot 308cc

Samochód pomaga testować młoda polska aktorka Paulina Klimaszewska (Na Wspólnej, Brzydula)

A ty? Wsiadasz?

Więcej o tym modelu przeczytacie i zobaczycie na specjalnym blogu Peugeot 308 CC.

  • 207
  • 105
  • Slider item
  • 120
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • peugeot-308cc-ty
  • peugeot-308cc-zboe-dziewczyna
  • peugeot-308cc-baganik
  • peugeot-308cc-baganik-peny
  • peugeot-308cc-zboe
  • peugeot-308cc-ty-1
  • peugeot-308cc-ka
  • peugeot-308cc-zboe-1
  • peugeot-308cc-bok
  • peugeot-308cc-dziewczyna
  • peugeot-308cc-kokpit
  • peugeot-308cc-spojrzenie
  • peugeot-308cc-profil
  • peugeot-308cc-jezioro
  • peugeot-308cc-las
  • peugeot-308cc-droga
  • peugeot-308cc-jezioro-dziewczyna
  • peugeot-308cc-silnik
[1/32] 207
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)