RatetheGod ? oceń Boga?

RatetheGod ? oceń Boga?

rategod
rategod
Sabina Stodolak
27.07.2009 11:00

czyli jak manipulować ludźmi za pomocą strony www

Internauci uwielbiają wymieniać opinie i prezentować własne postawy. Stąd popularność nie tylko serwisów typu Web 2.0, ale również wszelkich stron typu Rate My coś tam. Ocenić w Internecie można wszystko - kota, pieska, fryzurę, tyłek, obudowę PC, ogród, a nawet ...kupkę. Dostało się nawet Bogu - za pośrednictwem serwisu ratethegod.com

czyli jak manipulować ludźmi za pomocą strony www

Internauci uwielbiają wymieniać opinie i prezentować własne postawy. Stąd popularność nie tylko serwisów typu Web 2.0, ale również wszelkich stron typu Rate My coś tam. Ocenić w Internecie można wszystko - kota, pieska, fryzurę, tyłek, obudowę PC, ogród, a nawet ...kupkę. Dostało się nawet Bogu - za pośrednictwem serwisu [url=http://ratethegod.com]ratethegod.com

[/url]

RatetheGod.com, to serwis, który umożliwia wystawienie Bogu cenzurki. Boga oceniać można w 10 punktowej skali - 5 stopni na plus i 5 stopni na minus. Po co? Nie wiem, ale w sumie jakieś 99% serwisów internetowych jest po nic, więc może nie będę się czepiać. W RatetheGod uwagę przykuwa co innego - bardzo ładnie pokazany proces manipulowania masami, a raczej użytkownikami.

Notowanie Boga, prowadzone od maja 2008 roku oscylowały z reguły na poziomie 1-1,5 punktu in plus. Aż do czasu, kiedy twórcy serwisu, na blogu poświęconym stronie nie publikowali notki prasowej o znamiennym tytule - czy Bóg odpowiedzialny jest za światowy kryzys? Od tego momentu, użytkownicy, przypominając sobie najwyraźniej, że mają pod ręką kozła ofiarnego, zaczęli wystawiać Bogu negatywne opinie, a wskaźniki poleciały na łeb na szyję.

Odporni na manipulację okazali się jedynie Francuzi - ich opinie nie szczególnie się zmieniły (serwis umożliwia bowiem wyświetlenie nie tylko ogólnych opinii, ale również opinii poszczególnych krajów - w tym Polski)

Co wynika z prześledzenia statystyk na stronie RatetheGod? Przede wszystkim to, że dobrze dobrany target oraz odpowiednie hasło reklamowe pozwala indukować innym przekonania - miejcie to na uwadze, kiedy będziecie biec rano do sklepu po kolejną porcję świeżego soku, którą na pewno musicie rano wypić (tylko nie bardzo pamiętacie dlaczego).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)