Co lubią kobiety, a co mężczyźni? Facebook pokazuje różnice między płciami [infografika]

Co lubią kobiety, a co mężczyźni? Facebook pokazuje różnice między płciami [infografika]

"Dirty Dancing" wolą panie
"Dirty Dancing" wolą panie
Marta Wawrzyn
08.05.2013 14:30, aktualizacja: 13.01.2022 11:57

Niektórzy by chcieli, żebyśmy wszyscy byli tacy sami, ale Facebook potwierdza, że w stereotypach jednak coś jest. Zobaczcie infografikę dotyczącą marek, którym lajki chętniej dają kobiety albo mężczyźni.

Niektórzy by chcieli, żebyśmy wszyscy byli tacy sami, ale Facebook potwierdza, że w stereotypach jednak coś jest. Zobaczcie infografikę dotyczącą marek, którym lajki chętniej dają kobiety albo mężczyźni.

Stereotypy na temat płci nie wzięły się znikąd. Infografika Bitwa płci, przygotowana przez Compass Lab, jest niestety ich potwierdzeniem. Jej twórcy przeanalizowali lajki dawane różnym firmom na Facebooku przez kobiety i mężczyzn.

Pampersy kontra AXE

Nie ma sensu tutaj wymieniać po kolei nazw marek, które znalazły się na infografice – kto jest ciekawy, ten może sam je zobaczyć. Wiele z nich to amerykańskie firmy, których nazwy Polakowi wiele nie mówią. Ale trendy widać jak na dłoni. Obie płcie lubią alkohole, przy czym Sauza Tequila ma więcej fanów wśród kobiet, a Johnnie Walker wśród mężczyzn.

Panie chętnie dają lajki markom związanym z modą i urodą, a panowie markom motoryzacyjnym. Panie lubią sklep z ciuchami Macy's czy pełne robionych ręcznie drobiazgów Etsy, panowie - typowo męską markę Bushnell albo Motorcycle Superstore. Kobiety klikają Lubię to na fanpage'u Pampersów, a faceci – AXE albo Old Spice'a.

Faceci lubią marki związane z motoryzacją czy nowymi technologiami, panie z jedzeniem i modą.

"Dirty Dancing" i "Władca Pierścieni"

Jakie są ulubione zajęcia obu płci? Tutaj też różnice są poważne. Kobiety ćwiczą, pieką, robią zakupy, tańczą, uprawiają cheerleading. Panowie wolą polowanie, kolarstwo górskie, łowienie ryb, granie na gitarze.

Ulubione filmy? Kobiety wybierają "Pretty Woman", "Dirty Dancing", "Stalowe magnolie", "Ostatnią piosenkę", "Dziewczynę z Alabamy". Mężczyźni chętniej oglądają "Władcę Pierścieni", "Helikopter w ogniu", "Szeregowca Ryana", "Golfiarzy" czy "Full Metal Jacket".

Obraz

Gust muzyczny kobiet z Facebooka bywa naprawdę straszny – to właśnie one dają lajki takim artystom jak Justin Bieber czy Jonas Brothers. Panowie wybierają raczej Iron Maiden albo Wu-Tang Clan. Kobiety oglądają takie programy w TV, jak "The Bachelor" czy "Teen Mom", a mężczyźni "Top Gear" czy "Deadliest Warrior". Równie stereotypowo wygląda zestawienie ulubionych książek obu płci.

Właściwie nie wiem, jak to skomentować, bo nie znam metodologii, nie wiem, jak dokładnie ta infografika powstała. Domyślam się, że wzięto po prostu pod lupę najbardziej stereotypowe na pierwszy rzut oka fanpage'e, a następnie sprawdzono, czy więcej jest na nich kobiet czy facetów. Rezultaty takiego badania nie mogły być inne – wiadomo, że "Top Gear" lubią głównie mężczyźni, a Justina Biebera nastoletnie dziewczynki.

Nie zmienia to faktu, że infografika, nawet jeśli faktycznie przygotowana w trochę tendencyjny sposób, przynosi kilka ciekawych odkryć. Co napisawszy, zajrzałam natychmiast na Facebooka, by polubić "Sztukę wojny" i "Helikopter w ogniu". Będą dobrze wyglądać obok "Pretty Woman" i "Służących".

Obraz
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)