Warner Music nadal kłóci się o kasę z YouTube

Warner Music nadal kłóci się o kasę z YouTube

youtube-logo
youtube-logo
Andrzej Biernacki
21.07.2009 14:44

Warner Music - trzecia co do wielkości wytwórnia muzyczna na świecie - nadal negocjuje z YouTube warunki nowej umowy licencyjnej. Wszyscy inni przedstawiciele tak zwanej Wielkiej Czwórki już dogadali się ze znanym serwisem.

Warner Music - trzecia co do wielkości wytwórnia muzyczna na świecie - nadal negocjuje z YouTube warunki nowej umowy licencyjnej. Wszyscy inni przedstawiciele tak zwanej Wielkiej Czwórki już dogadali się ze znanym serwisem.

Najpierw podpisano układ z Sony Music Entertainment. Później, w lutym, doszło do ugody z EMI Music. Długo trwały negocjacje z Universal Music Group, który nie tylko chciał rozstrzygnąć kwestię opłat licencyjnych, ale także porozumieć się w sprawie stworzenia zupełnie nowej strony WWW z teledyskami. Ruszy ona jeszcze w tym roku.

Warner Bros pobiło jednak wszystkie rekordy. Było pierwszą dużą wytwórnią, która podpisała układ z YouTube. Teraz zostało jedynym przedstawicielem Wielkiej Czwórki, który nie potrafi się ze znaną witryną dogadać. Tymczasem użytkownicy już od grudnia 2008 roku nie mogą oglądać w serwisie klipów - na przykład - Madonny.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że rozmowy trwają, ale nadal nie ma żadnych rozstrzygnięć. Upór szefa WB Edgara Bronfmana jest zrozumiały. Warner jest jedyną dużą wytwórnią obecną na giełdzie. Tymczasem wyniki sprzedaży są coraz gorsze. Dlatego spółka woli nie mieć żadnego układu niż zdecydować się na niekorzystne rozwiązanie.

Problem polega na tym, że długotrwałe negocjacje szkodzą bardziej Warnerowi niż YouTube. Należący do Google serwis i tak oferuje "zakazane" klipy. Są one regularnie udostępniane i w krótkim czasie kasowane przez administratorów. Wytwórnia tymczasem nie rozumie, że YT to nie maszynka do robienia pieniędzy, ale nowoczesne narzędzie promocji, do którego czasem trzeba dolać trochę dolarowego paliwa.

Źródło: Reuters

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)