Która wyszukiwarka jest najlepsza dla Ciebie?

Która wyszukiwarka jest najlepsza dla Ciebie?

blind-test
blind-test
Paweł Cebula
15.06.2009 17:00

Na rynku wyszukiwarek internetowych rządzi cały czas Google i niewiele zapowiada, aby nagle coś miało się zmienić w tym temacie. Ciągłe próby chociaż zbliżenia się do Google zazwyczaj kończą się fiaskiem - powód? Różnica w jakości oferowanych wyników wyszukiwania. Czy tak jest naprawdę?

Na rynku wyszukiwarek internetowych rządzi cały czas Google i niewiele zapowiada, aby nagle coś miało się zmienić w tym temacie. Ciągłe próby chociaż zbliżenia się do Google zazwyczaj kończą się fiaskiem - powód? Różnica w jakości oferowanych wyników wyszukiwania. Czy tak jest naprawdę?

Poza Google jako takim zainteresowaniem cieszą się jeszcze dwie inne wyszukiwarki - Yahoo! Search i ostatnio zaprezentowany Bing. Statystyki popularności poszczególnych wyszukiwarek na dzień 3. czerwca prezentowały się następująco: Google - 89,55 proc., Yahoo! - 5,31 proc., Bing - 3,46 proc.. Jak więc widać, różnica jest naprawdę bardzo duża.

Często na fali popularności i uwielbienia dla Google (i produktów oznaczanych tą nazwą) automatycznie odrzucamy inne usługi. Jeżeli chcesz sprawdzić, która z wyszukiwarek zwraca najlepsze wyniki wyszukiwania w Twoim konkretnym przypadku, to możesz skorzystać z Blind Search, który jest pewnego rodzaju "blind testem".

Jak to działa? Na górze wpisujesz określoną frazę. W efekcie otrzymasz trzy kolumny z wynikami wyszukiwania - wybierasz (po przez naciśnięcie "vote for this search engine") tę, która zaoferowała Twoim zdaniem najlepsze wyniki. Po chwili pokazują się loga, która prezentują, która wyszukiwarka okazała się najlepsza w tym wypadku.

Zaskoczeniem dla mnie było to, że Bing oferował niewiele gorsze wyniki niż Google, na 15 zapytań - 8 razy zagłosowałem na Google, 6 razy na Bing i 1 raz na Yahoo. Jak ten "blind test" wypadł w Twoim wypadku?

Źródło: StatCounterHighPosition

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)