Baterie elektryczne do autobusów i pociągów ładowane w 10 minut!

Baterie elektryczne do autobusów i pociągów ładowane w 10 minut!

super-battery
super-battery
Katarzyna Kieś
11.06.2009 15:54

Wiecie czemu po drogach nie jeżdżą jeszcze elektryczne autobusy? Bo ładowanie ich baterii trwa wiele godzin.

Możliwe jednak, że rewolucja w systemie transportu zbiorowego jest tuż tuż. Może się zacząć za 4 lata - w 2013 roku planowane jest wprowadzenie  na rynek nowych baterii do dużych pojazdów, np. autobusów. Baterie będą ładować się do pełna tylko w 10 minut.

Wiecie czemu po drogach nie jeżdżą jeszcze elektryczne autobusy? Bo ładowanie ich baterii trwa wiele godzin.

Możliwe jednak, że rewolucja w systemie transportu zbiorowego jest tuż tuż. Może się zacząć za 4 lata - w 2013 roku planowane jest wprowadzenie  na rynek nowych baterii do dużych pojazdów, np. autobusów. Baterie będą ładować się do pełna tylko w 10 minut.

Nowoczesne, szybkie do ładowania baterie niklowo - wodorową wymyślili Japończycy z Nippon's National Institute of Advanced Industrial Science and Technology we współpracy z Kawasaki Heavy Industries.  Ładuje się je w 10 minut.

Prototyp baterii przeszedł pomyślnie testy efektywności i wytrzymałości: 1000 cykli ładowanie/rozładowanie i... nic. Nic, czyli wszystko z baterią jest dalej w jak najlepszym porządku.

Jeśli nowa bateria rzeczywiście weszłaby do użytku na szeroką skalę za 4 lata, byłoby OK - oznaczałoby to możliwość zapewnienia autentycznie "czystszego" transportu zbiorowego. Ale:  elektryczne pojazdy tak naprawdę mogłyby być nazwane "zielonymi",  gdyby prąd pochodził z elektrowni wykorzystujących odnawialne źródła energii. Produkcja energii elektrycznej tradycyjnymi metodami oznaczałaby jedynie przeniesienie ciężaru odpowiedzialności za zanieczyszczenie środowiska na wytwórców energii.

Źródło: Ecofriend

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)