EA: PC staje się największą platformą do grania na świecie
MICHAŁ KOWAL • dawno temu
Dyrektor do spraw finansów z EA — Eric Brown przedstawił wyniki firmy za 4 kwartał 2008 r. Podsumowanie zarobionych pieniędzy pokazuje, że rynek gier na PC dynamicznie się rozwija. Z roku na rok rosną dochody z cyfrowej dystrybucji gier — w 2008 r. osiągnęły one 80 mln dolarów.
To wielki rok dla nas — przyznał Brown - Nasz biznes online rośnie o 60% z roku na rok.
I właśnie przez pryzmat cyfrowej dystrybucji Brown patrzy na rynek PC. Sprzedaż gier online pozwala dotrzeć bezpośrednio do miliardów komputerów na całym świecie. EA Sports poszło o krok dalej i już rezygnuje z dystrybucji na płytach.
Zobacz również: Gadżetovlog o vlogach
Eric Brown dodał jeszcze, że:
Bardzo szybko PC staje się największą platformą do grania na świecie, ale po prostu nie dotyczy to pakowanych do pudełek gier.
No cóż. Jeżeli spojrzymy na to, że w zeszłym roku, EA odnotowało miliard dolarów strat to wszystko jasne. Dystrybucja przez sieć pozwoli zmniejszyć olbrzymie koszty (tworzenie płyt, pudełek, logistyka itp.), daje dostęp do nieograniczonego rynku, oraz w jakimś stopniu ograniczy piractwo.
Powoli dystrybucja cyfrowa staje się normą. Ja jednak będę tęsknił do pudełeczek, które rzędem stoją na półce. Pamiętacie jeszcze czasy gdy gry pakowane były do wielkich, kartonowych pudeł?
Źródło: VG247 • wikimedia commons
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze