EA: PC staje się największą platformą do grania na świecie
Dyrektor do spraw finansów z EA - Eric Brown przedstawił wyniki firmy za 4 kwartał 2008 r. Podsumowanie zarobionych pieniędzy pokazuje, że rynek gier na PC dynamicznie się rozwija. Z roku na rok rosną dochody z cyfrowej dystrybucji gier - w 2008 r. osiągnęły one 80 mln dolarów.
Dyrektor do spraw finansów z EA - Eric Brown przedstawił wyniki firmy za 4 kwartał 2008 r. Podsumowanie zarobionych pieniędzy pokazuje, że rynek gier na PC dynamicznie się rozwija. Z roku na rok rosną dochody z cyfrowej dystrybucji gier - w 2008 r. osiągnęły one 80 mln dolarów.
*To wielki rok dla nas *- przyznał Brown - Nasz biznes online rośnie o 60% z roku na rok.
I właśnie przez pryzmat cyfrowej dystrybucji Brown patrzy na rynek PC. Sprzedaż gier online pozwala dotrzeć bezpośrednio do miliardów komputerów na całym świecie. EA Sports poszło o krok dalej i już rezygnuje z dystrybucji na płytach.
Eric Brown dodał jeszcze, że:
Bardzo szybko PC staje się największą platformą do grania na świecie, ale po prostu nie dotyczy to pakowanych do pudełek gier.
No cóż. Jeżeli spojrzymy na to, że w zeszłym roku, EA odnotowało miliard dolarów strat to wszystko jasne. Dystrybucja przez sieć pozwoli zmniejszyć olbrzymie koszty (tworzenie płyt, pudełek, logistyka itp.), daje dostęp do nieograniczonego rynku, oraz w jakimś stopniu ograniczy piractwo.
Powoli dystrybucja cyfrowa staje się normą. Ja jednak będę tęsknił do pudełeczek, które rzędem stoją na półce.* *Pamiętacie jeszcze czasy gdy gry pakowane były do wielkich, kartonowych pudeł?
Źródło: VG247 • wikimedia commons