Dlaczego Microsoft wciąż walczy o rynek wyszukiwarek?

Dlaczego Microsoft wciąż walczy o rynek wyszukiwarek?

Dlaczego Microsoft wciąż walczy o rynek wyszukiwarek?
Mariusz Jasiński
03.04.2009 10:48

Z jakiego powodu Microsoft zażarcie broni swoich decyzji o zwiększaniu puli pieniędzy pompowanych w swoją flagową wyszukiwarkę internetową Live Search? Według Ballmera, odpowiedź jest prosta - "to tam są prawdziwe pieniądze".

Szykuje się nam prawdziwe trzęsienie ziemi. Ciągła praca nad funkcjonalnością zaprocentowała tym, że firma chce wydać 100 milionów dolarów na popularyzację swojej wyszukiwarki już tego lata. Czyżby gigant szykował coś większego?

Z jakiego powodu Microsoft zażarcie broni swoich decyzji o zwiększaniu puli pieniędzy pompowanych w swoją flagową wyszukiwarkę internetową Live Search? Według Ballmera, odpowiedź jest prosta - "to tam są prawdziwe pieniądze".

Szykuje się nam prawdziwe trzęsienie ziemi. Ciągła praca nad funkcjonalnością zaprocentowała tym, że firma chce wydać 100 milionów dolarów na popularyzację swojej wyszukiwarki już tego lata. Czyżby gigant szykował coś większego?

Na wakacje Microsoft przygotowuje potężną kampanię reklamową, która obejmie wszystkie możliwe kanały medialne - telewizję, radio, internet oraz prasę. Ostatnie miesiące wytężonej pracy nad wyszukiwarką zostaną zwieńczone najprawdopodobniej zmianą marki, bo jak twierdzą specjaliści Microsoftu, użytkownik nie powinien zauważyć istotnych zmian w działaniu wyszukiwarki Live Search wobec konkurencyjnych produktów. A wiadomo, że łatwiej jest wypromować "nowy" produkt jak ponownie przekonywać do starego i znanego.

Kontynuując swoje analizy sam Ballmer zwrócił uwagę na pewien fakt, który zapewne nie daje mu spokoju.

[cytat]"There are only three things on the Internet that have made money: Amazon, eBay and Google"[/cytat]

Oczywiście jest to wielkie uogólnienie i uszczuplenie długiej listy internetowych kolosów, aczkolwiek można łatwo wywnioskować, o jakie sumy chodzi, by móc się liczyć.

[cytat]"If we’re going to make a lot of money on the Internet, we’ll have to challenge Google in search" - dodał.[/cytat]

Czy jest to możliwe? Czy jest jakaś solidna alternatywa i zagrożenie dla Google? Firma z Mountain View już dawno rozszerzyła zakres swojej działalności, ogniskując ją już wokół swojej marki, a nie samej przeglądarki. Nie można też zapominać o Yahoo.

Z drugiej strony Microsoft ma nawet spore szanse, na zbliżenie się do Google. Na horyzoncie już widać Windows 7, który od początku zbiera same pozytywne recenzje + nowy (r)ewolucyjny Office.

W świetle chwały tych produktów, Microsoft z pewnością uderzy ze swoją ofertą internetową. Kiedyś serwisy branżowe wspominały o możliwości zmiany marki z Live Search na Kumo. Ciężko sobie wyobrazić przyzwyczajenie do czegoś nowego (co zastąpiło stare, znane miejsce), no ale poczekamy, zobaczymy...

źródło: IDG i New York Times

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)