GDC 09: "Wszystko jest możliwe", nowy Metal Gear i tajemniczy Mur
Tak w skrócie przedstawić dzisiejsze przemówienie Hideo Kojimy podczas GDC 09 w San Fransisco. Niewątpliwie zasłużony dla świata gier wideo wizjoner podzielił się z publiką swoją filozofią, która dotyczy dzisiejszej branży elektronicznej rozrywki.
Myślą przewodnią przemówienia była wzniosła sentencja Hideo: By niemożliwe możliwym uczynić. O sytuacji rdzennych Amerykanów, czy pokoju na świecie nie zostało napomknięte. Kojima skupił się na swej wizji przyszłości gier. Czyli tego, co chciałby zawrzeć, o tak, w nowej odsłonie Metal Gear (bez członu "Solid"!).
Tak w skrócie przedstawić dzisiejsze przemówienie Hideo Kojimy podczas GDC 09 w* San Fransisco*. Niewątpliwie zasłużony dla świata gier wideo wizjoner podzielił się z publiką swoją filozofią, która dotyczy dzisiejszej branży elektronicznej rozrywki.
Myślą przewodnią przemówienia była wzniosła sentencja Hideo:* By niemożliwe możliwym uczynić*. O sytuacji rdzennych Amerykanów, czy pokoju na świecie nie zostało napomknięte.* Kojima* skupił się na swej wizji przyszłości gier. Czyli tego, co chciałby zawrzeć, o tak, w nowej odsłonie Metal Gear (bez członu "Solid"!).
Tak oto, na wielkim ekranie, zostały zaprezentowane kolejne grafiki, które mają uzmysłowić graczom, że postęp jest możliwy tylko wtedy, gdy w inny, sprytniejszy, alternatywny sposób podejdziemy do kwestii stworzenia czegoś nowatorskiego. W dobie potężnych maszyn na miarę PS3 twórcy nie mają już takich ograniczeń, jak to było w przypadku produkcji na Famicona.
Podwalinami gier sprzed kilkunastu lat były (ograniczone) możliwości grafiki, wtedy jeszcze dwuwymiarowej. Dzisiejsza technologia daje większe pole do popisu. Więcej ścieżek prowadzi do celu - alternatywy istnieją - wystarczy przecież* mądrze ominąć mu*r. A Marian go tylko przeskoczył. Snake wolał pogłówkować:
Sam Mur to nic innego jak, bariery tego, co - pozornie - niemożliwe. Sam Einstein jednak mawiał, że niemożliwym jest tylko to, czego człowiek nie potrafi sobie wyobrazić. Czy zatem* Hideo* poważnie myśli nad zrewolucjonizowaniem gier, a w szczególności* skradanek*, czyli samej serii MGS? Najpewniej.
Podsumowując. Nie ma rzeczy niemożliwych (przynajmniej przy tworzeniu gier). Technologia i dzisiejszy sprzęt to solidne fundamenty, które wspierają wykorzystywanie sprawdzonych pomysłów oraz ich ulepszanie, rewolucjonizowanie, a nawet wprowadzenie nowych. Wszystko to pozwala twórcom przeskoczyć Mur.
Galerię zdjęć znajdziecie na stronie serwisu Kotaku.