Reklamodawcy płacą za kliki od robotów

Reklamodawcy płacą za kliki od robotów

Reklamodawcy płacą za kliki od robotów
K Falernowa
04.02.2009 09:00

Niestety, przeważnie o tym nie wiedzą i płacą za kampanie, w których spora część kliknięć w ich reklamy pochodzi nie od ludzi, ale od sprytnych automatów. Zdaniem firmy Click Forensics ponad 30% wszystkich Click Fraud (fałszywych kliknięć) to właśnie działalność botnetów.

Wyniki analizy przedstawionej przez Click Forensics podważa natomiast Google. Nic dziwnego, skoro jego AdWords i AdSense stanowią obecnie najpopularniejszą formę reklamy i można je znaleźć praktycznie wszędzie...

Niestety, przeważnie o tym nie wiedzą i płacą za kampanie, w których spora część kliknięć w ich reklamy pochodzi nie od ludzi, ale od sprytnych automatów. Zdaniem firmy Click Forensics ponad 30% wszystkich Click Fraud (fałszywych kliknięć) to właśnie działalność botnetów.

Wyniki analizy przedstawionej przez Click Forensics podważa natomiast Google. Nic dziwnego, skoro jego AdWords i AdSense stanowią obecnie najpopularniejszą formę reklamy i można je znaleźć praktycznie wszędzie...

Google i Click Forensics są od października 2008r. partnerami. Nie przeszkadza im to jednak nadal spierać się o faktyczną liczbę fałszywych kliknięć: Google twierdzi, że CF wprowadza nimi w błąd opinię publiczną, CF natomiast zarzuca Google trywializowanie problemu. Widać to także po tym, w jaki sposób skomentowała najnowszy raport rzeczniczka Google:

Dane szacunkowe firmy Click Forensics są zawyżone i niedokładne. Ponadto, szacunki Click Forensics nie odzwierciedlają rzeczywistego poziomu fałszywych kliknięć, które pozostają na poziomie mniejszym niż 10% wszystkich wejść na reklamy od 2002r., w którym uruchomiliśmy AdWords.

A jest o czym dyskutować, ponieważ Click Fraud stanowią zdaniem CF aż 17,1% wszystkich wejść z linków reklamowych. 31,4% z nich generują specjalnie skonfigurowane do tego celu botnety.

Sporu nikt nie wygra, ponieważ ocena faktycznej skali zjawiska jest praktycznie niemożliwa. Szacunki wahają się od co dziesiątego, do nawet co drugiego wejścia na link reklamowy.Warto tu wspomnieć, że do Click Fraud zalicza się w zasadzie wszelkie kliknięcia, które są dla reklamodawcy bezużyteczne, np. wejścia od osób z innych krajów, w których i tak nie można skorzystać z usług bądź dokonać zakupu.

Bywa zresztą jeszcze gorzej: botnety bywają wykorzystywane przez konkurencję. Niewykryte fałszywe kliknięcia to w końcu większe koszty reklamy, nie przekładające się w żaden sposób na zysk. Dlatego nad rzeczywistą skalą zjawiska zastanawiają się nie tylko firmy udostępniające boksy reklamowe, ale przede wszystkim sami reklamodawcy. Warto w końcu wiedzieć, za co się płaci...

Źródło: Click Forensics

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)