Ile kosztuje nas wyszukiwanie w Google?

Ile kosztuje nas wyszukiwanie w Google?

Ile kosztuje nas wyszukiwanie w Google?
Konrad Hildebrand
12.01.2009 12:00

W sieci nie ma nic za darmo, za dostęp do wszelkiej treści płacimy w końcu rachunki za prąd. W dzisiejszych czasach do naszych osobistych rachunków dochodzą jeszcze inne - globalne. Znani z Telexpressu amerykańscy naukowcy podliczyli, ile CO2 jest produkowane podczas jednego wyszukiwania przez Google.

W sieci nie ma nic za darmo, za dostęp do wszelkiej treści płacimy w końcu rachunki za prąd. W dzisiejszych czasach do naszych osobistych rachunków dochodzą jeszcze inne - globalne. Znani z Telexpressu amerykańscy naukowcy podliczyli, ile CO2 jest produkowane podczas jednego wyszukiwania przez Google.

Jak podaje Times, wyszukanie dwóch terminów przez Google produkuje tyle CO2 co zagotowanie kubka wrzątku na herbatę. Konkretnie, z jednego wyszukania mamy 7g CO2, a z zagotowania wody wyprodukujemy 15 g dwutlenku. Dużo? Mało?

Niedzielny artykuł zbiegł się w czasie z rozmową jaką przeprowadziłem ostatnio z koleżanką. Mianowicie, koleżanka powiedziała, że używa "ekologicznej wyszukiwarki". Tak, też miałem taką minę jak Wy. Znout, bo tak się ona nazywa, jest w gruncie rzeczy nakładką na Google. Ludzie za nią odpowiedzialni opierają się na innych badaniach, z których wynika, że jedno wyszukanie zużywa tyle energii co jedna paląca się przez godzinę 11-watowa żarówka. Wydawało mi się, że to jakieś przedobrzone wyniki, ale z drugiej strony gdy pomyślimy o tych hektarach serwerowni w posiadaniu Google, to może coś w tym jest.

Na czym polega ekologiczność Znouta? Na wykupywaniu certyfikatów REC, których idei nie za bardzo rozumiem, ale jestem w stanie sobie wyobrazić, że to jest świetny interes. Dla kogoś.

Ale jeśli tak jak ja nie rozumiecie idei stojącej za REC, zawsze możecie włączyć w Znoucie czarne tło, to podobno oszczędza 30 proc. energii zużywanej przez nasz monitor podczas odwiedzin na tej stronie.

Źródło: TimesZnout

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)