Symulator wyścigów dla Linuksa TORCS 1.3.1 już dostępny
Właśnie wydano kolejną wersję jedynego rozwiniętego do sensownego poziomu symulatora wyścigów dla Linuksa o otwartym kodzie źródłowym - TORCS 1.3.1. Jest to swojego rodzaju projekt który ma za zadanie pokazać, że dla systemów opartych o jądro Linuksa również można tworzyć wartościowe graficznie programy.
Właśnie wydano kolejną wersję jedynego rozwiniętego do sensownego poziomu symulatora wyścigów dla Linuksa o otwartym kodzie źródłowym - TORCS 1.3.1. Jest to swojego rodzaju projekt który ma za zadanie pokazać, że dla systemów opartych o jądro Linuksa również można tworzyć wartościowe graficznie programy.
Oczywiście nie zmieni to faktu, że Linux wciąż nie jest najlepszą propozycją dla graczy i pewnie zbyt szybko się nią nie stanie. Z pełną odpowiedzialnością mogę jednak powiedzieć, że jeśli nie gustujemy w płatnych grach tworzonych przez większe korporacje możemy czerpać z Linuksa wiele przyjemności. To właśnie dla tego systemu powstaje cała masa świetnych i co ważne kompletnie darmowych gier, które mimo iż nie zapewniają wysokiej jakości grafiki (głównie te 3D) to jednak są bardzo dobrze dopracowane i mają stosunkowo niewielkie wymagania sprzętowe.
Wracając do TORCS to w najnowszej jego wersji poprawiono dość ważne elementy gry. Najważniejszą rzeczą jakiej dokonano to całkowite przebudowanie modeli pojazdów i tras oraz lepsze odwzorowanie wyglądu przeciwników. Jak zwykle naprawiono też wiele drobnych bugów do czego przyczyniło się spore grono programistów.
Najnowszą wersję gry zarówno dla Linuksa jak i Windowsa można pobrać ze strony projektu.