Europejczycy niezbyt chętni "zielonemu" marketingowi

Europejczycy niezbyt chętni "zielonemu" marketingowi

Europejczycy niezbyt chętni "zielonemu" marketingowi
Katarzyna Kieś
16.12.2008 21:40

Oj, niedobrze... Choć ludność poczciwej Europy od zawsze uważała siebie za światowego lidera (w rozwoju cywilizacji, kultury, etc.) to wyniki badań konsumenckich wskazują, że Stary Kontynent znalazł się dopiero za Krajami Rozwijającymi się - na liście określającej, w której części świata najchętniej kupuje się produkty określane mianem przyjaznych środowisku.

Europejczycy w tym rankingu plasują się zdecydowanie dalej niżeli Brazylijczycy czy Tajlandczycy. Choć 90% mieszkańców Europy deklaruje, iż wierzy w firmowe zapewnienia o korzyściach, jakie przynoszą środowisku działania ukierunkowane na "zieloną" produkcję i sprzedaż, to już tylko niewielki odsetek przyznaje, że  strategie marketingowe podnoszące temat ochrony środowiska mają wpływ na ich decyzje konsumenckie.

Oj, niedobrze... Choć ludność poczciwej Europy od zawsze uważała siebie za światowego lidera (w rozwoju cywilizacji, kultury, etc.) to wyniki badań konsumenckich wskazują, że Stary Kontynent znalazł się dopiero za Krajami Rozwijającymi się - na liście określającej, w której części świata najchętniej kupuje się produkty określane mianem przyjaznych środowisku.

Europejczycy w tym rankingu plasują się zdecydowanie dalej niżeli Brazylijczycy czy Tajlandczycy. Choć 90% mieszkańców Europy deklaruje, iż wierzy w firmowe zapewnienia o korzyściach, jakie przynoszą środowisku działania ukierunkowane na "zieloną" produkcję i sprzedaż, to już tylko niewielki odsetek przyznaje, że  strategie marketingowe podnoszące temat ochrony środowiska mają wpływ na ich decyzje konsumenckie.

Europejski honor ratują Włosi - 25% konsumentów przyznaje się, że ekologiczne strategie marketingowe mają wpływ na to, co kupują. U Niemców odsetek ten wynosi już tylko 10%.

A może równolegle do opisywanego badania powinno się przeprowadzić jeszcze jedno: dotyczące wpływu strefy klimatycznej na kształtowanie proekologicznych postaw konsumenckich?  Bo z omawianych wyżej badań wynika jednoznaczny wniosek: im cieplejszy klimat, tym większa spontaniczność w przyjmowaniu oczywistej prawdy wynikającej z "zielonych" strategii marketingowych.

Fot.: sxc

Źródło: ENN

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)