BDA może być zadowolone z Czarnego Piątku

BDA może być zadowolone z Czarnego Piątku

BDA może być zadowolone z Czarnego Piątku
Szymon Adamus
09.12.2008 14:00

Tegoroczny Czarny Piątek minął w bardzo mrocznych barwach. Nie wszyscy mają jednak powody do zmartwień.

Według badania Amerykańskiego Związek Handlowców w "czarny weekend" w sklepach pojawiło się ponad 172 miliony dorosłych Amerykanów. Taki wynik sprawia, że tegoroczny start zimowych przecen był największym w historii tej zwariowanej tradycji. Według obliczeń przeciętnie każdy klient wydał 372 dolary. To wzrost o 7,2 procent w stosunku do zeszłego roku.

Co ciekawe według analiz Pricegrabber.com z działu elektroniki użytkowej największy wzrost popularności zanotowały odtwarzacze Blu-ray!

Tegoroczny Czarny Piątek minął w bardzo mrocznych barwach. Nie wszyscy mają jednak powody do zmartwień.

Według badania Amerykańskiego Związek Handlowców w "czarny weekend" w sklepach pojawiło się ponad 172 miliony dorosłych Amerykanów. Taki wynik sprawia, że tegoroczny start zimowych przecen był największym w historii tej zwariowanej tradycji. Według obliczeń przeciętnie każdy klient wydał 372 dolary. To wzrost o 7,2 procent w stosunku do zeszłego roku.

Co ciekawe według analiz Pricegrabber.com z działu elektroniki użytkowej największy wzrost popularności zanotowały odtwarzacze Blu-ray!

Stoi to trochę w sprzeczności z wcześniejszymi informacjami głoszącymi, że Amerykanie wcale tak bardzo nie szaleją za niebieskim formatem. Wyniki z Czarnego Piątku według Pricegrabbera wskazują jednak na coś innego. Wzrost sprzedaży odtwarzaczy BR w stosunku do zeszłego roku sięgnął 147 procent.

Blu-ray Disc Association ogłosiło przy okazji, że w październiku w USA zostało sprzedanych 2,3 miliony płyt Blu-ray. To pierwszy raz gdy format ten rozszedł się w ilości większej niż dwa miliony w ciągu jednego miesiąca.

Jak więc widać tegoroczny piątek wcale nie był czarny. Był niebieski.

Źródło: CDR Info

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)