Blogi wiarygodnym źródłem informacji
K FALERNOWA • dawno temu
Reklama w Internecie najpierw jak każda nowość budziła zainteresowanie, potem znudzenie, w końcu najczęściej niesmak. Zaufanie do niej kształtuje się różnie, jednak z czołówki powodów podjęcia decyzji o zakupie spadła już dawno. Jest jednak jeden wyjątek od tej reguły — a są nim reklamy zamieszczane na popularnych i uznawanych przez czytelników za wiarygodne, blogach.
Badanie "Harnessing the Power of Blogs" przeprowadzone przez firmę JupiterResearch dało ciekawy efekt: zaufanie do blogerów przekłada się na zaufanie do treści reklamowych prezentowanych na ich blogach. Wierzy im aż 25% czytelników, podczas gdy w przypadku reklam zamieszczanych w serwisach społecznościowych odsetek ten wynosi znacznie mniej — 19%.
Co więcej, aż 40% czytelników podejmuje jakieś działania po obejrzeniu na swoich ulubionych blogach reklamy — 16% poszukało innych informacji na temat oferowanego produktu lub usługi, a 17% przeczytało jego recenzję w Internecie.
Blogi mają też większy wpływ na podjęcie decyzji o zakupie. Wynika to najprawdopodobniej z postrzegania ich autorów jako osób postronnych, nie zaangażowanych osobiście w reklamę danej oferty, a często także jako specjalistów w swojej, zwłaszcza wąskiej, dziedzinie. Jak na razie jest to opinia dość słuszna, nie przyzwyczajałabym się jednak do niej. Tak jak w serwisach społecznościowych pojawiają się profile "bezstronnych" osób zachwalających przy okazji różnych dyskusji określony produkt, tak na blogach coraz więcej jest tekstów sponsorowanych…
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze