Blogi wiarygodnym źródłem informacji

Blogi wiarygodnym źródłem informacji

Blogi wiarygodnym źródłem informacji
K Falernowa
03.11.2008 11:00

Reklama w Internecie najpierw jak każda nowość budziła zainteresowanie, potem znudzenie, w końcu najczęściej niesmak. Zaufanie do niej kształtuje się różnie, jednak z czołówki powodów podjęcia decyzji o zakupie spadła już dawno. Jest jednak jeden wyjątek od tej reguły - a są nim reklamy zamieszczane na popularnych i uznawanych przez czytelników za wiarygodne, blogach.

Reklama w Internecie najpierw jak każda nowość budziła zainteresowanie, potem znudzenie, w końcu najczęściej niesmak. Zaufanie do niej kształtuje się różnie, jednak z czołówki powodów podjęcia decyzji o zakupie spadła już dawno. Jest jednak jeden wyjątek od tej reguły - a są nim reklamy zamieszczane na popularnych i uznawanych przez czytelników za wiarygodne, blogach.

Badanie "Harnessing the Power of Blogs" przeprowadzone przez firmę JupiterResearch dało ciekawy efekt: zaufanie do blogerów przekłada się na zaufanie do treści reklamowych prezentowanych na ich blogach. Wierzy im aż 25% czytelników, podczas gdy w przypadku reklam zamieszczanych w serwisach społecznościowych odsetek ten wynosi znacznie mniej - 19%.

Co więcej, aż 40% czytelników podejmuje jakieś działania po obejrzeniu na swoich ulubionych blogach reklamy - 16% poszukało innych informacji na temat oferowanego produktu lub usługi, a 17% przeczytało jego recenzję w Internecie.

Blogi mają też większy wpływ na podjęcie decyzji o zakupie. Wynika to najprawdopodobniej z postrzegania ich autorów jako osób postronnych, nie zaangażowanych osobiście w reklamę danej oferty, a często także jako specjalistów w swojej, zwłaszcza wąskiej, dziedzinie. Jak na razie jest to opinia dość słuszna, nie przyzwyczajałabym się jednak do niej. Tak jak w serwisach społecznościowych pojawiają się profile "bezstronnych" osób zachwalających przy okazji różnych dyskusji określony produkt, tak na blogach coraz więcej jest tekstów sponsorowanych...

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)