TOP 4: Firmowe ratowanie świata

TOP 4: Firmowe ratowanie świata

Katarzyna Kieś
31.10.2008 12:08

Się posypało. Tyle, że nie chodzi o liście z drzew, ale o deklaracje wielkich i większych, że środowisku naturalnemu należy ulżyć. W ostatnich dniach i tygodniach pojawiły się zapewnienia odnośnie przestawienia produkcji na tory bardziej ekologiczne m.in. u:

"Ciao!" - Fiat ecoDrive

Się posypało. Tyle, że nie chodzi o liście z drzew, ale o deklaracje wielkich i większych, że środowisku naturalnemu należy ulżyć. W ostatnich dniach i tygodniach pojawiły się zapewnienia odnośnie przestawienia produkcji na tory bardziej ekologiczne m.in. u:

  1. Fiata - włoski koncern motoryzacyjny dąży do wypuszczania na rynek aut, które będą emitować znacznie mniej CO2 niżeli teraz. Ideę przedstawił światu nawet w szalenie lakoniczny, ale na szczęście - całkowicie zrozumiały, sposób na sympatycznej kreskówce, którą widzicie powyżej. (Tyle tylko, że zadaniem PODSTAWOWYM filmiku było, zdaje się, informowanie o planowanych zmianach proekologicznych, a wyszła animacja głównie reklamowa :-)).
  1. Nike - gigant od zaopatrywania miłośników sportu w specjalistyczny ubiór i potrzebne gadżety chce, by proekologiczne działania dotknęły całego oferowanego asortymentu. Nike Considered Design to nazwa programu, którego celem jest, by do 2011 roku całe obuwie firmowe było przyjazne środowisku. W 2015 r. to założenie ma osiągnąć linia odzieży sportowej, a 5 lat później wszystek asortymentu - łącznie z innymi gadżetami firmy.
  1. Forda - firma planuje wprowadzić na rynek nowy model hybrydowy: [2010FordFusion](http://2010 Ford Fusion), w którym ma znaleźć się zupełnie nowe rozwiązanie dla hybrydowej jednostki napędowej. Jakie? Tego na razie koncern nie ujawnia, ale ma być ponoć lepsze od stosowanych u konkurencji. Dużym plusem dla projektantów jest to, że wprowadzają do desek rozdzielczych urządzenia informujące o parametrach spalania, efektywności jazdy, itp.  Coraz więcej kierowców zwraca uwagę na obecność takich gadżetów w autach (nie należy tego trendu, niestety, kojarzyć z masowo rosnącą liczbą kierowców troszczących się o środowisko naturalne - chęć posiadania nowych wyświetlaczy u wielu jest nadal podyktowana łaknieniem oglądania kolejnych migających zabawek w aucie; albo z powodu troski o środowisko - tyle że to znajdujące się we wnętrzu ich ukochanych czterech kółek).
  1. Panasonica - który od tego roku wprowadza w 10 stanach USA kompleksowy program recyklingu starego sprzętu elektronicznego. Za 3 lata program ma objąć cały kraj.
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)