Microsoft Digits - efektywna obsługa gestami czy ciekawostka bez przyszłości?

Microsoft Digits - efektywna obsługa gestami czy ciekawostka bez przyszłości?

Microsoft Digits - efektywna obsługa gestami czy ciekawostka bez przyszłości?
Mariusz Kamiński
10.10.2012 12:21

Microsoft kocha gesty i łatwo z nich nie zrezygnuje. Kinect niewątpliwie odniósł sukces, choć droga do niego była wyboista, a początkowa klientela wytykała wiele wad. Nadeszła pora na nową odsłonę komunikacji przez gestykulację. Czy i tym razem pokochamy machanie rękami?

Microsoft kocha gesty i łatwo z nich nie zrezygnuje. Kinect niewątpliwie odniósł sukces, choć droga do niego była wyboista, a początkowa klientela wytykała wiele wad. Nadeszła pora na nową odsłonę komunikacji przez gestykulację. Czy i tym razem pokochamy machanie rękami?

Digits to swoista ewolucja Kinecta i próba rozwiązania problemów trapiących użytkowników tej drugiej technologii. Podobnie jak Kinect Digits korzysta z kamery w celu detekcji gestów, tyle że kamera przymocowana jest do nadgarstka i obserwuje jedynie dłoń.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/10/Zrzutekranu20121010godz.00.16.30312792.png)

Właściciele Kinecta doskonale wiedzą, jak bardzo frustrująca bywa zabawa z jego pomocą, gdy główną rolę w rozgrywce gra precyzja. Moje pierwsze próby zagrania w tenisa skończyły się solidną wiązką epitetów skierowaną w kierunku kamery nad telewizorem. Późniejsze aktualizacje znacznie poprawiły stan rzeczy, ale niesmak pozostał. Digits to system, który ma znacząco zwiększyć precyzyjność obsługi gestów i wspierać więcej urządzeń, także przenośnych.

Digits umieszczamy na nadgarstku tak, aby kamera cały czas obserwowała dłoń. Gadżet działa tak samo skutecznie, gdy siedzimy w miejscu i gdy swobodnie się przemieszczamy. Wierność odwzorowania ruchów jest bardzo wysoka, co możecie zaobserwować na filmie poniżej. Jest to istotne tym bardziej, że prototyp został skonstruowany z części dostępnych w większym sklepie z elektroniką. Komponenty dedykowane mogą jeszcze bardziej ulepszyć parametry urządzenia.

Wearable computing wygląda zza rogu?

Digits odniesie sukces tylko wtedy, gdy będzie miał wielkość i ciężar zegarka oraz nie będzie przeszkadzał podczas długiego noszenia. Jeżeli Digits ma służyć także do obsługi telefonu komórkowego, to jego gabaryty muszą być minimalne. Gesty mają uprościć obsługę wybranych urządzeń poprzez eliminację konieczności dotyku.

Przykładem udanej implementacji jest odbieranie telefonu poprzez wykonanie popularnego gestu rozmowy (kciuk i mały palec wyprostowany). Odpowiednio niewielkie rozmiary i waga oraz efektywna implementacja gestów zadecydują o powodzeniu Digits. Mnie gadżet bardzo się podoba.

Digits Hand Tracker: Freehand 3D Computer Interaction Without Gloves

Źródło: Edge

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)