7 milionów aktywnych klientów e-bankowości

7 milionów aktywnych klientów e‑bankowości

7 milionów aktywnych klientów e-bankowości
K Falernowa
16.10.2008 09:00

Jeszcze nie teraz, ale całkiem niedługo. Związek Banków Polskich na podstawie analiz rynku stwierdził, że jeszcze w 2008r. liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej przekroczy 7 milionów. Usługi tego typu są coraz bardziej popularne, mimo, że w dalszym ciągu około 40% Polaków nadal płaci rachunki tradycyjnymi sposobami - na poczcie bądź w kasach usługodawców.

Jeszcze nie teraz, ale całkiem niedługo. Związek Banków Polskich na podstawie analiz rynku stwierdził, że jeszcze w 2008r. liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej przekroczy 7 milionów. Usługi tego typu są coraz bardziej popularne, mimo, że w dalszym ciągu około 40% Polaków nadal płaci rachunki tradycyjnymi sposobami - na poczcie bądź w kasach usługodawców.

W pierwszym półroczu 2008r. podpisano 1,4 miliona nowych umów o korzystanie z bankowych kanałów elektronicznych. O niemal 900.000 osób wzrosła natomiast liczba tych, którzy aktywnie wykorzystują możliwości e-bankowości. W połowie roku łącznie mieliśmy w kraju 6,4 miliona klientów bankowości elektronicznej, którzy regularnie korzystają z oferowanych w jej ramach usług - prognozy mówią, że w drugim półroczu przekroczona zostanie liczba 7 milionów.

Statystyczny aktywny użytkownik kanałów elektronicznych wykonuje 4 przelewy elektroniczne w miesiącu - w przypadku firm sektorów małych i średnich przedsiębiorstw jest to 19 przelewów co miesiąc.

Obie grupy korzystają również z innych bezgotówkowych form płatności. Są to przeważnie karty debetowe - aktywnych jest ich obecnie 19,1 miliona. W użytku jest także ok. 8,5 miliona kart kredytowych oraz 430,1 tysiąca kart obciążeniowych.

Zastanawiająco duża jest jak na razie różnica pomiędzy ilością podpisanych umów bankowości elektronicznej - obecnie 11,2 miliona - a liczbą użytkowników, którzy z niej faktycznie korzystają - jest ich niemal o połowę mniej, bo jak wspomniałam już 6,4 miliona. Oznaczać to może, że nadal klienci banków podpisują umowy na różne usługi odruchowo bądź "na wszelki wypadek", a faktycznie nie są im one potrzebne - lub po prostu nie potrafią z nich korzystać.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)