Konsumenci chronią klimat

Konsumenci chronią klimat

Konsumenci chronią klimat
K Falernowa
10.10.2008 09:00

Internet jest bardzo dobrym miejscem do przeprowadzania różnego rodzaju kampanii społecznych - choćby dlatego, że spotkać w nim można w zasadzie cały przekrój mieszkańców danego kraju. Manifest "Podpis dla klimatu" ma w założeniu przekonać polityków do wspierania ochrony klimatu poprzez wsparcie dla wprowadzania nowoczesnych technologii i ekologicznych źródeł energii.

Międzynarodowa kampania klimatyczna organizowana jest przez koncern energetyczny Vattenfall we wszystkich krajach, gdzie firma działa. Jej celem jest wywarcie wpływu na polityków tak, żeby wsparli oni działania mające na celu walkę ze zmianami klimatycznymi. Oczywiście, akcji towarzyszy także kampania wizerunkowa koncernu, ale wiadomo że nie ma nic za darmo.

Internet jest bardzo dobrym miejscem do przeprowadzania różnego rodzaju kampanii społecznych - choćby dlatego, że spotkać w nim można w zasadzie cały przekrój mieszkańców danego kraju. Manifest "Podpis dla klimatu" ma w założeniu przekonać polityków do wspierania ochrony klimatu poprzez wsparcie dla wprowadzania nowoczesnych technologii i ekologicznych źródeł energii.

Międzynarodowa kampania klimatyczna organizowana jest przez koncern energetyczny Vattenfall we wszystkich krajach, gdzie firma działa. Jej celem jest wywarcie wpływu na polityków tak, żeby wsparli oni działania mające na celu walkę ze zmianami klimatycznymi. Oczywiście, akcji towarzyszy także kampania wizerunkowa koncernu, ale wiadomo że nie ma nic za darmo.

Pomysł natomiast jest całkiem ciekawy: chcąc wziąć udział w kampanii należy wejść na stronę podpis dla klimatu i dopisać się do listy osób popierających akcję. Każdy podpis zostanie później "zobrazowany" wyprodukowaną ekologicznie pomarańczową figurką - jedna figurka na jednego podpisującego. Symbolizujące poparcie dla kampanii pomarańczowe ludziki pojadą następnie tam, gdzie podejmuje się ważne dla środowiska decyzje: Brukseli, w której obraduje Parlament Europejski oraz stolic krajów, w których działa Vattenfall.

Do warszawy figurki zawitają pod koniec listopada. Na razie trwają jeszcze poszukiwanie odpowiednio dużego miejsca, gdzie będą mogły stanąć - już w tej chwili bowiem wiadomo, że będzie ich kilkadziesiąt tysięcy (licznik na stronie Vattenfall zbliża się właśnie do 30.000 podpisów). Finał akcji również odbędzie się w Polsce - w grudniu 2008r., w Poznaniu, podczas Szczytu Klimatycznego ONZ.

Postulaty kampanii to między innymi:

  • zachęty ekonomiczne dla firm, mające je skłonić do stosowania ekologicznych rozwiązań
  • wprowadzenie globalnej ceny na emisję dwutlenku węgla
  • wspieranie nowych technologii przyjaznych klimatowi
  • przyspieszenie wprowadzania do codziennego użytku odnawialnych źródeł energii
  • promocja ekologicznego transportu

Kampania ma też przekonać Polaków, że konsument ma realny wpływ na decyzje polityczne dotyczące ochrony naszego środowiska.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)