Boty z Unreala przeszły test Turinga. Są bardziej ludzkie od prawdziwych graczy?

Boty z Unreala przeszły test Turinga. Są bardziej ludzkie od prawdziwych graczy?

Boty z Unreala przeszły test Turinga. Są bardziej ludzkie od prawdziwych graczy?
Mariusz Kamiński
27.09.2012 14:02

Przez ostatnie 5 lat corocznie odbywa się turniej na najbardziej inteligentnego bota w grze Unreal Tournament 2004. Celem jest stworzenie wirtualnego przeciwnika, który będzie zachowywał się i walczył równie skutecznie jak gracz z krwi i kości. Wygląda na to, że takie boty właśnie powstały.

Przez ostatnie 5 lat corocznie odbywa się turniej na najbardziej inteligentnego bota w grze Unreal Tournament 2004. Celem jest stworzenie wirtualnego przeciwnika, który będzie zachowywał się i walczył równie skutecznie jak gracz z krwi i kości. Wygląda na to, że takie boty właśnie powstały.

Ale to jeszcze nie koniec niesamowitości. W konkursie BotPrize stosuje się "skalę człowieczeństwa" (wariant testu Turinga), która opisuje hmm... ludzkość zachowań graczy i botów na wirtualnym polu bitwy. Prawdziwi gracze osiągali wynik nieco ponad 40% w powyższej skali. Zaprezentowane boty przekroczyły granicę 50%. Oczywiście może to znaczyć, że metodologia skali jest do bani, ale nie mnie to oceniać. Na razie wychodzi na to, że boty są bardziej ludzkie niż ludzie.

Turniej polega na odegraniu kilku rund między ludźmi (będącymi sędziami) oraz botami i prawdziwymi graczami. Zadaniem sędziów jest odgadnięcie, kto jest botem, a kto prawdziwym graczem. Aby zdobyć główną nagrodę, czyli 7000 dol., należy przekroczyć wspomniane 50%. Bot sprzed roku zdołał osiągnąć jedynie 37,5%, co wskazuje na bardzo duży postęp.

W tym roku zwyciężyły UT^2 z University of Texas oraz MirrorBot napisany przez Mihai Polceanu z Rumunii. Pierwszy osiągnął wynik 51,9, a drugi 52,2.

Warto wspomnieć, że zasady konkursu zakazują stosowania tanich sztuczek typu "perfect aim" czy innych nielegalnych zagrań. Boty mają strzelać równie celnie/niecelnie jak człowiek i mieć te same czasy reakcji co człowiek. Tutaj ponownie pojawiają się zastrzeżenia do przyjętej metodologii. Czy da się te ograniczenia dokładnie określić i następnie wyegzekwować od uczestników konkursu? Wątpię.

Poniżej możecie obejrzeć filmik, w którym sędzia "Miguel" mierzy się z botem "Ty", czyli UT^2 w przebraniu.

UT bot kills human judge

Źródło: Gizmag

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)