Więcej i częściej - internauci w II kwartale 2008

Więcej i częściej - internauci w II kwartale 2008

internauci
internauci
K Falernowa
04.08.2008 08:00

Ilość gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu nadal rośnie - co więcej, wzrasta też liczba tych z nich, które korzystają ze stałych łącz. W Internecie spędzamy również coraz więcej czasu, zwłaszcza jeśli mamy stały dostęp. A najchętniej używamy Google. Tak wynika z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie kwiecień - czerwiec 2008 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC.

Ilość gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu nadal rośnie - co więcej, wzrasta też liczba tych z nich, które korzystają ze stałych łącz. W Internecie spędzamy również coraz więcej czasu, zwłaszcza jeśli mamy stały dostęp. A najchętniej używamy Google. Tak wynika z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie kwiecień - czerwiec 2008 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC.

W czerwcu bieżącego roku mieliśmy o 3,5% więcej internautów, niż średnia z roku 2007 - penetracja wyniosła teraz 45%. Aż 86,6% ankietowanych korzysta z Internetu w domu, tylko 8,1% w szkole lub na uczelni, a kafejki internetowe wyraźnie straciły na popularności - są miejscem surfowania po Sieci tylko dla 1,5% badanych.

Zdecydowanie najpopularniejsze są stałe łącza, ma je 77,2% osób. Dostęp bezprzewodowy zadeklarowało 4,4% badanych, z modemów korzysta już tylko 2,4% internautów.

Dla 2/3 internautów Sieć to nie nowość: korzystają z niej już albo 3-5 lat (28,4%), albo powyżej 5 lat (29,3%). Tyle, że teraz robią to częściej - 71,2% codziennie lub prawie codziennie, 17% kilka razy w tygodniu.

Tylko 3% internautów to osoby w wieku powyżej 60 lat; najwięcej ma 25-39 lat (36%), oraz 15-24 lata (33%) - niewiele mniej jest jednak korzystających z Internetu w wieku 40-59 lat (27%). Proporcje dotyczące płci nie zmieniły się: panowie stanowią 51%, panie 49% korzystających z Internetu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)