Gigantyczny autobus z Drezna mierzy 30 metrów i zabiera ponad 250 pasażerów

Gigantyczny autobus z Drezna mierzy 30 metrów i zabiera ponad 250 pasażerów

Fot. FI
Fot. FI
Mariusz Kamiński
27.08.2012 16:34

A już myślałem, że znowu Chiny. Tym razem jednak potrzeba transportu dużej ilości ludzi w pompatyczny sposób pojawiła się w Dreźnie, gdzie Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure zafundował mieszkańcom nie lada przejażdżkę. Poznajcie Autotram, asfaltowy zamiennik pojazdów szynowych.

A już myślałem, że znowu Chiny. Tym razem jednak potrzeba transportu dużej ilości ludzi w pompatyczny sposób pojawiła się w Dreźnie, gdzie Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure zafundował mieszkańcom nie lada przejażdżkę. Poznajcie Autotram, asfaltowy zamiennik pojazdów szynowych.

Już widzę te zszokowane miny kierowców mniejszych i większych pojazdów. Zastanawiacie się, jakim cudem można czymś takim jeździć po mieście i nie zgarnąć po drodze kilku mandatów za wyrządzone szkody? Otóż Autotram może być prowadzony przez każdego kierowcę autobusu, bez żadnych dodatkowych egzaminów i licencji.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/08/000117DerlC3A4ngsteBusderWelt305919.jpg)

Autotram zadebiutuje w Dreźnie w okolicach października. Będzie jeździł po normalnych trasach i woził zwykłych pasażerów. Sekret prowadzenia pojazdu tkwi w technologiach, jakie wykorzystano podczas produkcji tego niezwykłego autobusu. Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure zadbał o to, by Autotram jeździł tylko po jezdni i z dala od przeszkód.

Za tor jazdy odpowiada specjalny algorytm, który steruje czterema osiami skrętnymi, co w efekcie pozwala na jazdę niemalże bokiem, gdy zajdzie taka konieczność. Zasada jest bardzo prosta: tył autobusu ma podążać dokładnie za przodem. Żadnych odchyłów i zachodzeń. Wisienką na technologicznym torcie jest jazda do tyłu, która jest równie prosta, co jazda do przodu.

Oczywiście nie ma róży bez kolców. Konstruktorzy sprawdzają obecnie, jak duży wpływ na ruch będzie miał Autotram. Czy np. nie zasłoni ważnych wjazdów podczas postoju lub nie zostawi tyłu na skrzyżowaniu podczas przystanku. Konstrukcja jest oczywiście na wskroś ekologiczna: silnik to poteżna hybryda, która pozwala przejechać aż 8 km na zasilaniu elektrycznym!

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/08/p10305919.jpg)
Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/08/p08305919.jpg)

Źródło: TheLocal

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)