Izba Handlowa skontrolowała sklepy internetowe

Izba Handlowa skontrolowała sklepy internetowe

Paweł Cebula
07.07.2008 16:00

E-sklepy działają niewłaściwie - takie są ogólne wyniki kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK. Kontroli poddano 126 internetowych sklepów i do blisko 89 pojawiły się jakieś zastrzeżenia. Widać, że właściciele internetowych sklepów zdają sobie sprawę, że konkurencja na naszym rynku nie jest jeszcze aż tak duża i ignorują niektóre wymogi. Jakie zastrzeżenia pojawiają się najczęściej?

E-sklepy działają niewłaściwie - takie są ogólne wyniki kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK. Kontroli poddano 126 internetowych sklepów i do blisko 89 pojawiły się jakieś zastrzeżenia. Widać, że właściciele internetowych sklepów zdają sobie sprawę, że konkurencja na naszym rynku nie jest jeszcze aż tak duża i ignorują niektóre wymogi. Jakie zastrzeżenia pojawiają się najczęściej?

Zdecydowanie najczęściej brakuje elementarnych informacji, które związane z samym sprzedawcą (brak danych kontaktowych) bądź też transakcją (koszty dostawy, terminy, możliwość składania reklamacji). Takie problemy dotyczyły 62% sprawdzonych sklepów. Pojawiły się także zastrzeżenia odnośnie umów jakie są zawierane między sprzedającymi i kupującymi, które były skonstruowane tak, aby sprzedający mógł uniknąć wywiązania się z transakcji bez konieczności podawania konkretnej przyczyny. Nagminnym przypadkiem było także odmawianie udzielenia reklamacji zakupionych produktów, co również jest niezgodne z prawem.

Tego typu wykorzystywanie niewiedzy klientów będzie miało miejsce najprawdopodobniej do czasu "zagęszczenia" się rynku, gdzie istotny stanie się klient - w tym jego prawa. Swoją drogą, nie sądziłem, że w przypadku sklepów internetowych jest aż tak źle.

Źródło: Mediarun

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)