Cyberprzestępcy szczególnie upodobali sobie klientów iPKO, którzy po raz kolejny w ostatnim czasie padają ofiarą ataków (akcja phishingowa przeciw klientom iPKO). Wszystko wygląda praktycznie tak samo - klient wchodzi na stronę www swojego banku, chcę się zalogować i pojawia się dziwny komunikat o podaniu 5 nieużywanych kodów jednorazowych. Oczywiście "ofiara" nie znajduje się na prawdziwej stronie banku, a starannie przygotowanej imitacji.
Cyberprzestępcy szczególnie upodobali sobie klientów iPKO, którzy po raz kolejny w ostatnim czasie padają ofiarą ataków (akcja phishingowa przeciw klientom iPKO). Wszystko wygląda praktycznie tak samo - klient wchodzi na stronę www swojego banku, chcę się zalogować i pojawia się dziwny komunikat o podaniu 5 nieużywanych kodów jednorazowych. Oczywiście "ofiara" nie znajduje się na prawdziwej stronie banku, a starannie przygotowanej imitacji.
Zgadza się praktycznie wszystko - kolorystyka, podobne treści, a nawet zastosowanie bezpiecznego protokołu HTTPS, ale nie jest to strona banku. Każdy, kto korzysta z elektronicznych kont bankowych powinien wiedzieć, że są zasady, które przestrzegają wszystkie banki i prośba o podanie nowych, nieużywanych haseł to zwykłe wyłudzenie, które w rezultacie doprowadzi do kradzieży.
Źródło: TVN24.pl