YouTube dominuje rynek wideo

YouTube dominuje rynek wideo

Paweł Cebula
19.04.2008 12:00

O tym, że wideo w internecie nieodłącznie kojarzy nam się z YouTube'm nie trzeba przekonywać nikogo. Serwis przejęty przez Google półtora roku temu za kwotę 1,6 mld USD okazał się bardzo dobrym zakupem, jeżeli nie najlepszym w historii firmy z Mountain View.

Przez ostatnie 12 miesięcy YouTube w Stanach Zjednoczonych zanotował 32 proc. wzrost (który daje w sumie 73,18 proc. rynku), umacniając swoją pozycję względem konkurencji. Różnica między pierwszym a drugim miejscem - które zajmuje MySpaceTV z wynikiem 9,21 proc. jest ogromna. Następne pozycje zajmuje Google Video z 4,06 proc. udziałem w rynku, Yahoo! Video (2,6 proc.).

Badania HitWise obejmowały także zupełnie niezależne serwisy wideo, które nie należą do żadnego z portali. Break.com uzyskał wynik 1,8 proc., MetaCafe 1,3 proc., Dailymotion 1 proc. a Veoh może się pochwalić wynikiem na poziomie 0,4 proc.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)