Czemu Toshiba przegrała? Według Masayuki Kozuka

Czemu Toshiba przegrała? Według Masayuki Kozuka

Czemu Toshiba przegrała? Według Masayuki Kozuka
Szymon Adamus
27.02.2008 18:00

Wojna formatów zakończona – wygrał "Blu-ray". Kapitulacja Toshiby była oczekiwana od dawna i przyniosła odrobinę spokoju. Przynajmniej dla klientów. Wreszcie wiemy co kupować by nie zainwestować w pusty format.

Co doprowadziło do decyzji Toshiby z zeszłego tygodnia? Według Masayuki Kozuka z Matsushita Electric Industrial (marka Panasonic) w kwestii "HD DVD" Toshiba nie została pobita. Ona popełniła samobójstwo.

Tym co przesądziło o losie Toshiby była obniżka cen odtwarzaczy do 99 dolarów podczas Czarnego Piątku - powiedział Kozuka w wywiadzie dla Tech-On! Taka cena musiała odstraszyć każdego producenta przed wejściem na rynek odtwarzaczy HD DVD. Sądzę, że wejście chińskich producentów playerów tego formatu na rynek Stanów Zjednoczonych było ostatnią nadzieją HD DVD. Jednak z taką ceną Toshiby stało się to niemożliwe.

Wojna formatów zakończona – wygrał "Blu-ray". Kapitulacja Toshiby była oczekiwana od dawna i przyniosła odrobinę spokoju. Przynajmniej dla klientów. Wreszcie wiemy co kupować by nie zainwestować w pusty format.

Co doprowadziło do decyzji Toshiby z zeszłego tygodnia? Według Masayuki Kozuka z Matsushita Electric Industrial (marka Panasonic) w kwestii "HD DVD" Toshiba nie została pobita. Ona popełniła samobójstwo.

Tym co przesądziło o losie Toshiby była obniżka cen odtwarzaczy do 99 dolarów podczas Czarnego Piątku - powiedział Kozuka w wywiadzie dla Tech-On! Taka cena musiała odstraszyć każdego producenta przed wejściem na rynek odtwarzaczy HD DVD. Sądzę, że wejście chińskich producentów playerów tego formatu na rynek Stanów Zjednoczonych było ostatnią nadzieją HD DVD. Jednak z taką ceną Toshiby stało się to niemożliwe.

Obraz

Dystrybucja sieciowa należy do innego segmentu wytwórni filmowych* – powiedział przedstawiciel Matsushita. Dopiero po uzyskaniu większości dochodów z kin i wydań na dyskach, firmy decydują się na sprzedaż poprzez usługi filmów na żądanie, pay-per-view i oferty nadawców telewizyjnych.

Kozuka zaznacza jednak, że za siedem czy osiem lat rynek może wyglądać zupełnie inaczej.

Źródło i fot.: techon.nikkeibp.co.jp, Toshiba

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)