Swoje trzy grosze dodała do zamieszania firma Sony. Jej oficjalne ogłoszenie prasowe ma prosty i klarowny wydźwięk: klienci przemówili.
Ogromne wsparcie ze strony producentów, w tym studiów filmowych Hollywood, firm IT, dystrybutorów i sieci wypożyczalni jest wyraźnym dowodem na to, że jako optyczny nośnik nowej generacji klienci wybrali Blu-ray – powiedział rzecznik firmy Sony w wywiadzie dla serwisu whathifi.com.
Można się z tym zgadzać lub nie. Faktem jest, że obłożenie rynku materiałami "Blu-ray" jest lepsze niż HD DVD. Jest więcej zarówno sprzętu jak i filmów. Z drugiej jednak strony nośnik Sony jest pod wieloma względami słabszy od konkurencyjnego formatu.
Z drugiej jednak strony rodzajów wspomnianych DVD-ków jest sporo, a zróżnicowanie na rynku jest dla klientów końcowych zawsze lepsze niż monopol jednej technologii.
Co o tym myślicie? Czy wygrana Blu-ray wyjdzie nam na dobre?
Źródło i fot.: whathifi.com , własne