Po aktualizacji Page Rank...

Po aktualizacji Page Rank...

Paweł Cebula
30.10.2007 15:00

Kilka dni temu miała miejsce aktualizacja Page Rank, wzbudził on nowe dyskusje – głównie tych niezadowolonych z nowego Page Ranku. Wszystko za sprawą tego, że wiele stron straciło na tej aktualizacji (np. WashingtonPost.com czy Forbes.com z PR=7 na 5). Pojawiły się głosy jakoby utrata wysokości tego czynnika spowodowana jest „karą” za płatną wymianę linkami, które miały sprawić, że osoba wykupująca taki link również zyska „punkty” przy przyznawaniu nowej wysokości PR. Druga teza, mówi o tym, że taki spadek to wina walki Google ze spamem, jednak jest to walka trochę na „ślepo” - dlatego też pojawiły się ofiary.

Google jednak nie do końca samo wie jakie są tego przyczyny i nie jest w stanie przewidzieć takich sytuacji, dlatego też pojawiają się tłumaczenia, że zależy to od bardzo wielu czynników i innych – zupełnie niezależnych od nich rzeczy.

Jakie mogą być realne straty ze spadku PR? Oprócz utraty prestiżu i kolejnych pieniędzy wypłaconych firmom odpowiedzialnym za pozycjonowanie, innych strat raczej nie ma. Moim zdaniem, ludzie przywiązują zbyt wielką wagę do czegoś, co tak naprawdę w jakiś sposób może przynieść zyski Google, lub sprawić, że ta nazwa będzie nieustannie na ustach osób "z branży".

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)