Już w środę debata wyborcza z udziałem internautów. Gazeta.pl wraz z YouTube zbiera od internautów pytania do liderów trzech największych partii politycznych. Pytania muszą zostać nagrane na wideo i umieszczone w YouTube. Najlepsze i najtrudniejsze zostaną wyemitowane podczas środowej debaty politycznej organizowanej przez Gazetę Wyborczą.
Na specjalnym kanale YouTube (http://pl.youtube.com/contest/debata2007) każdy internauta może zostawić swoje wideo z nagranym pytaniem do liderów trzech największych partii politycznych, którzy będą gośćmi ostatniej z czterech debat przedwyborczych organizowanych przez Gazetę Wyborczą. Najlepsze spośród nadesłanych pytań zostaną wyemitowane podczas debaty, 17 października br.
Wspólny projekt Gazeta.pl i YouTube to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Europie Środkowo-Wschodniej i jedno z pierwszych na świecie. Po raz pierwszy podobną akcję YouTube przeprowadził z CNN.
Inne atrakcje tworzonego wspólnie przez portal Gazeta.pl i Gazetę Wyborczą serwisu Wybory.Gazeta.pl to:
- akcja „Kartka Wyborcza\
- w ramach której powstał serwis KartkaWyborcza.pl(http://kartkawyborcza.pl). Internauci mogą stworzyć własną internetową kartkę namawiającą do udziału w wyborach i wysłać ja do swoich znajomych. Najlepsze hasła i prace zostaną nagrodzone oraz wykorzystane w bannerach w portalu Gazeta.pl.
- Latarnik Wyborczy(http://latarnikwyborczy.pl) - przygotowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, Gazetę Wyborczą i Gazeta.pl program komputerowy dla niezdecydowanych wyborców. W Latarniku internauta odpowiada na 25 pytań a system dopasowuje dla niego partię o podobnych poglądach.