Runeblade: pierwsza gra RPG na Apple Watch. Inteligentne zegarki namieszają w mobilnym graniu?

Runeblade: pierwsza gra RPG na Apple Watch. Inteligentne zegarki namieszają w mobilnym graniu?

Runeblade: pierwsza gra RPG na Apple Watch. Inteligentne zegarki namieszają w mobilnym graniu?
Adam Bednarek
11.04.2015 10:36

Czy Apple Watch i inne inteligentne zegarki mogą stać się kolejnymi sprzętami do grania? Już są podejmowane pierwsze próby.

Mobilne granie

Dawniej mobilne granie kojarzyło się wyłącznie z przenośną konsolą. Dziś “hardkorowcy” wciąż mają na myśli PlayStation Vitę czy Nintendo 3DS, ale nie da się ukryć, że prawdziwą żyłą złota są smartfony i tablety.

Swego czasu lekceważone, dziś - coraz bardziej wpływowe. Mobilne sprzęty dorobiły się własnych megahitów, a głośne tytuły z pecetów czy stacjonarnych konsol dziś lądują na urządzeniach z iOS czy Androidem. I nikogo to nie dziwi. Smartfony i tablety to nowe konsole do gier - po prostu.

Czy podobną drogę przejdą inteligentne zegarki? Wydaje się, że odpowiedzią na to pytanie może być tylko uśmiech politowania. W co chcielibyśmy grać na tak małym ekraniku?

Sceptycznym mina może zrzednąć, jeśli okaże się, że na inteligentnym zegarku z Androidem da się odpalić na przykład Minecrafta. I on całkiem nieźle działa:

Minecraft PE on Android Wear

Teoretycznie to żaden dowód. Ale skoro gry z Androida można uruchomić i pewnie jakoś da się grać, to oczywistym jest, że prędzej czy później powstaną poważniejsze tytuły dedykowane smart-watchom.

Apple Watch konsolą?

Pierwsze próby są nieśmiałe i dość oczywiste. Rules! to prosta gra logiczna przypominająca tradycyjne puzzle. Trudno poważnie traktować iArm Wrestle Champs - produkcję o… siłowaniu się na ręce. OK, ale po co do tego smartfon (na tych sprzętach gra jest już dostępna) czy inteligentny zegarek, skoro siłować można się bez dodatkowych gadżetów?

iARM WRESTLE CHAMPS Trailer!

Znacznie ciekawiej prezentuje się świeżo zapowiedziane Runeblade, które pojawi się jeszcze w tym miesiącu. To gra… RPG, w klimatach fantasy. Tak, walk ze smokami i tego typu stworami nie zabraknie!

Runeblade doskonale dostosowuje się do warunków. Starcia mają trwać 15 sekund. Niewiele wiadomo o sterowaniu, ale po króciutkim fragmencie rozgrywki widać, że po prostu trzeba będzie walić w ekran. Im szybciej, tym maszkara prędzej padnie.

Możemy domyślać się, że eksploracja terenu ograniczać się będzie do wybrania jednej z dwóch dostępnych ścieżek. No, chyba że postać będzie chodziła sama, a naszym jedynym zadaniem będzie uderzanie w tarczę i ulepszanie bohatera. Stawiam jednak na pierwszą opcję.

Gameplay jest więc dość prosty, ale może okazać się wciągający. Szybka, krótka, intensywna walka na przystanku, w kolejce w sklepie czy w trakcie przerwy? Więcej do szczęścia nie trzeba. Siedząc w metrze, pociągu czy tramwaju łatwiej grać na Apple Watch niż wyciągać tablet. Tym bardziej gdy wiadomo, że za dwa przystanki się wysiada. Gry na smart-watche mogą wypełnić lukę, kiedy teoretycznie gadżety nie są potrzebne.

Obraz

Nie da się ukryć, że gry na inteligentne zegarki będą jeszcze prostsze niż te na tabletach. Sterowanie ograniczone do minimum, a cała rozgrywka bazująca na refleksie.

Inteligentne zegarki i mikrotransakcje

To też świetne miejsce dla mikrotransakcji, dlatego też możemy spodziewać się wielu gier na smart-watche. W produkcjach na tablety czy smartfony płaci się za czas - można czekać lub grać szybciej, po wydaniu pieniędzy. Podobnie zdobywa się umiejętności.

Łatwo wyobrazić sobie walkę w takiej grze na Apple Watch. Przegrałeś? Czekaj albo zapłać. Niektórzy pewnie sięgną do portfela, bo komu będzie chciało się czekać pięć minut, skoro zaraz się wysiada. I zapłacą.

Obraz

Nawet podoba mi się pomysł na Runeblade, ale jakoś nie mogę powiedzieć, że to gra dla mnie. Rozumiem, że znajdą się chętni, ale mimo wszystko nie kupuję tego pomysłu. Nie muszę grać w każdej chwili.

I dlatego też trudno mi podejrzewać, by gry na inteligentne zegarki wniosły coś ciekawego i wcześniej niespotykanego. Nie skreślam ich, bo wielu popełniło ten błąd przy tabletach i smartfonach.

Z drugiej strony mam wrażenie, że to świetne miejsce dla klasyków. Pong, Tetris, Mario. Ale takie podejście automatycznie wrzuca inteligentne zegarki do szufladki z napisem "ciekawostki growe". A może jednak drzemie w nich potencjał?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)