Sterowiec za 211 milionów dolarów trafi na śmietnik

Sterowiec za 211 milionów dolarów trafi na śmietnik

Sterowiec za 211 milionów dolarów trafi na śmietnik
Grzegorz Nowak
09.06.2012 16:00, aktualizacja: 10.03.2022 14:09

Sterowce królowały na niebach zanim ich karierę nie przekreśliła katastrofa Hidenburga. Przez długie lata nie traktowano poważnie wiekowej konstrukcji, a dziś na niebie niepodzielnie królują samoloty i śmigłowce. Od jakiegoś czasu pojawiają się pomysły wykorzystania sterowców do zwiadu wojskowego - niestety górnolotne plany znów spotykają się z twardą rzeczywistością.

Sterowce królowały na niebach zanim ich karierę nie przekreśliła katastrofa Hidenburga. Przez długie lata nie traktowano poważnie wiekowej konstrukcji, a dziś na niebie niepodzielnie królują samoloty i śmigłowce. Od jakiegoś czasu pojawiają się pomysły wykorzystania sterowców do zwiadu wojskowego - niestety górnolotne plany znów spotykają się z twardą rzeczywistością.

Sterowce oraz pojazdy oparte na ich konstrukcji mogłyby w przyszłości stanowić jeden z podstawowych środków transportu. Wizje przyszłości w rodzaju futurystycznego lotniska albo niewielkiego, prywatnego pojazdu latającego wykorzystują właśnie te wiekowe już maszyny. Z drugiej strony wiele osób uważa, że renesans sterowców jednak nie nadejdzie.

Obraz

W Karolinie Północnej znajduje się hangar z czasów II wojny światowej, a w nim długi na ponad 112 metrów sterowiec. Kolos o objętości 37 tys. metrów sześciennych jest już gotowy w niemal 95% i już wkrótce miał zostać przeznaczony do misji zwiadowczych. Mógł operować nieprzerwanie przez 5 dni albo 3 dni w zależności od ilości ładunku i paliwa.

Sterowiec nazwany Blue Devil 2 został skonstruowany przez konsorcjum MAV6 dla siła powietrznych USA. Armia jednak zrezygnowała z projektu w ostatnim momencie z uwagi na przedłużającą się realizację projektu, wzrastające koszty budowy i prognozowane wydatki na eksploatację. Blue Devil 2 ma więc zostać "odłożony" co oznacza, że cały hel można z powrotem wypompować a konstrukcje schować gdzieś głęboko do hangaru.

Obraz

USAF woli inwestować w projekty w rodzaju LEMV-a, który może operować w powietrzu nawet 21 dni. Twórcy Niebieskiego Diabła mają nadzieję, że jeszcze uda się uratować sterowiec i próbują go sprzedać marynarce. Smutne jednak, że niemal gotowy pojazd i ponad 200 milionów dolarów najprawdopodobniej pójdzie w błoto.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: dvicewired

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)