Jesteś równie dziwny, jak użytkownicy Spotify? Serwis ujawnia nietypowe zachowania swoich słuchaczy

Jesteś równie dziwny, jak użytkownicy Spotify? Serwis ujawnia nietypowe zachowania swoich słuchaczy

Jesteś równie dziwny, jak użytkownicy Spotify? Serwis ujawnia nietypowe zachowania swoich słuchaczy
Łukasz Michalik
30.11.2016 21:40, aktualizacja: 10.03.2022 08:59

Koniec roku to dobry czas na podsumowania. Spotify zaczęło je wcześnie, ale w dobrym stylu: przedstawia najdziwniejsze zachowania swoich użytkowników.

Nietypowa kampania reklamowa

Nie lubię Spotify. Owszem, słucham muzyki z tego serwisu, a nawet zdarza mi się opłacać abonament. Spotify i bliźniacze serwisy, jak choćby Tidal, są jednak dla mnie symbolem zmian, które – choć nieuchronne – nie wywołują u mnie entuzjazmu.

Chodzi nie tylko o zmniejszanie muzycznej różnorodności, ale przede wszystkim o zastąpienie własności prawem do czasowego korzystania i proces, któremu poświęciłem więcej uwagi w artykule „Pokolenie bez własności. Chciwe korporacje zabrały nam wszystko, a my się z tego cieszymy”.

Tym razem nie będę jednak na Spotify narzekał, ale - podobnie jak przy filmach o Metallice - pochwalę. Powód ku temu jest – jak sądzę – całkiem niezły. Wszystko za sprawą pewnej nietypowej kampanii reklamowej, podsumowującej trwający jeszcze w najlepsze 2016 rok.

Obraz

Koniec dziwnego roku

Podsumowania, prezentowane przez różne firmy pod koniec roku bywają śmiertelnie nudne, ale Spotify w ciekawy sposób wyszło przed szereg. Serwis streamujący muzykę postanowił bowiem zareklamować się kampanią o tytule „Thanks 2016, It's Been Weird”.

Nie jest to jednak pusty slogan, bo w reklamach Spotify odwołuje się do nietypowych zachowań swoich użytkowników w ciągu ostatniego roku.

  • Jeden z nich 42 razy odtworzył w Walentynki utwór Sorry
  • 1235 mężczyzn doceniło playlistę Girls' Night
  • W czasie Brexitu 3749 brytyjskich użytkowników wysłuchało \It's the End of the World as we Know It\
  • Pewien użytkownik wysłuchał soundtracku z filmu \Hamilton\ 5376 razy

Serwis daje przy okazji – zapewne mimowolnie – doskonały dowód na to, że w czasach big data firmy, oferujące usługi w Internecie bez trudu wyłowią zarówno zachowania jakichś zbiorowości, jak i wskażą wśród dziesiątek milionów użytkowników tego jednego, którego zachowanie w jakiś sposób wyróżnia go z tłumu.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)