8 najczęstszych błędów w zarządzaniu IT w firmie

Artykuł sponsorowany

Wzrost informatyzacji w przedsiębiorstwach w ostatnich latach jest większy niż kiedykolwiek i z pewnością będzie się zwiększać. Efektem cyfrowej rewolucji jest stosowanie coraz większej ilości programów i sprzętu, które ułatwiają pracę w rozmaitych dziedzinach. Aby proces ten przebiegał bez problemów, niezbędne jest odpowiednie zarządzanie IT. Ma ono bezpośrednie przełożenie na poziom bezpieczeństwa oraz wartość organizacji. Powinno być także dostosowane do profilu przedsiębiorstwa, jego celów oraz stanu technicznego.

Błędy, które obniżają poziom zarządzania IT

Chociaż obecnie większość firm posiada dział IT lub korzysta z usług zewnętrznych firm, to zdarzają się sytuacje, gdy infrastruktura informatyczna przedsiębiorstwa jest nieprawidłowo zarządzana i zagrożona.

Oto najczęstsze błędy, które popełniane są podczas zarządzania infrastrukturą:

  1. Pomniejszanie znaczenia zarządzania IT dla firmy – wciąż pokutuje przekonanie, że dla bezpieczeństwa informatycznego wystarczy comiesięczna zmiana haseł i tworzenie kopii zapasowych. W rzeczywistości zarządzanie IT to proces, który wymaga o wiele więcej wysiłku ze strony działu IT oraz odpowiedniego, profesjonalnego oprogramowania.
  2. Brak regularnego sprawdzania legalności programów – niesystematyczna kontrola oprogramowania zainstalowanego na komputerach, oznacza większe ryzyko zainfekowania sprzętu plikami z wirusami lub programami szpiegującymi (spyware). Aby tego uniknąć, ważne jest odpowiednio zaplanowane przeprowadzanie audytu legalności oprogramowania.
  3. Pomijanie audytu oprogramowania – sporadyczne przeprowadzanie audytu nie zapewni firmie odpowiedniego zabezpieczenia, ponieważ zbyt długie odstępy czasu pomiędzy audytami, działają na niekorzyść przedsiębiorstwa i zwiększają ryzyko wycieku danych. Tylko regularne działania są kluczem do sukcesu.
  4. Niewłaściwe monitorowanie komputerów – wiedza na temat tego, jak pracownicy wykorzystują służbowe komputery, jest istotna dla stabilności całego systemu. Polskie prawo zezwala na nadzór nad działaniami podejmowanymi przez pracowników na komputerach w czasie pracy, jednak nie całkowicie. Niedozwolone jest czytanie prywatnych e-maili, wiadomości z komunikatorów i treści odwiedzanych stron. Takie postępowanie jest niezgodne z prawem. Co zatem można kontrolować? Na przykład nagłówki odwiedzonych witryn. To złoty środek zarówno dla pracodawcy, jak i pracowników.
  5. Nieefektywny system helpdeskowy – platforma służąca do pomocy użytkownikom musi spełniać trzy warunki:

    — zautomatyzowana, tak aby dział IT nie musiał tracić zbyt wiele czasu na wyszukiwanie odpowiednich zgłoszeń

    — intuicyjna dla osoby, która rozwiązuje zadania

    — umożliwiająca komunikację z osobami, które zajmują się tym samym zgłoszeniem

    System do helpdesku, który nie spełnia tych wymagań, często jest przyczyną wydłużenia się czasu odpowiedzi na zgłoszenia – jednego z najistotniejszych czynników wpływających na zadowolenie użytkowników z udzielonej im pomocy.

  6. Brak ostrożności użytkowników – niewylogowanie się ze stanowiska komputerowego, zapisywanie haseł w miejscach, które są dostępne dla osób trzecich, pobieranie plików niewiadomego pochodzenia czy podpinanie zainfekowanych nośników wymiennych – te prozaiczne sytuacje, które są dla wszystkich oczywiste, zdarzają się dosyć często. Bez przestrzegania podstawowych zasad bezpieczeństwa, praca działu IT idzie na marne.
  7. Przestarzałe rozwiązania – aby zarządzanie IT przebiegało w sposób sprawny, nowoczesne narzędzia są niezbędne. System statlook gwarantuje zarządzanie IT bez potrzeby przemieszczania się między lokalizacjami – zdalnie, mobilnie i online. Bez niepotrzebnego tracenia czasu i biegania między komputerami.
  8. Nieusystematyzowane dane – znając już najważniejsze błędy w nadzorowani IT, nie można zapomnieć o ostatnim, równie ważnym czynniku. Nawet regularnie przeprowadzane audyty legalności oprogramowania jeśli zgromadzone dane nie zostaną odpowiednio posegregowane i przeanalizowane. Informacje o oprogramowaniu, sprzęcie, działaniach użytkowników, powinny być łatwo dostępne dla działu IT, w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony informatycznej i wykrywania problemów na bieżąco.

System, który zapobiega problemom

Profesjonalny system do zarządzania IT – statlook, wdrożony w firmie, zapewnia płynny przepływ informacji o komputerach, działaniach użytkowników i co najważniejsze, gwarancję bezpieczeństwa danych.

Statlook to narzędzie, które usprawnia pracę administratorów IT, dbając o bezpieczeństwo i skuteczność przeprowadzanych działań.

Zajrzyj na stronę oprogramowania Statlook i dowiedz się, co możesz zrobić, aby twoja firma posiadała bezpieczną infrastrukturę IT:

https://www.statlook.com/pl/pakiety

Artykuł sponsorowany

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki:

Miksuj na zdrowie i bez rozlewania. Blender to jedna z najlepszych inwestycji na lato Klawiatury mechaniczne: rodzaje i cechy najpopularniejszych przełączników Cherry Gadżety dla morsów - co przyda się w czasie kąpieli? Jak wybrać depilator - poradnik. Nie przepłacaj i nie gódź się na ból Jesienne akcesoria do smartfonów – rękawice, pokrowce, powerbanki Słuchawki bez kabla. Modele bezprzewodowe za mniej niż 800 zł Uniwersalne prezenty na święta - propozycje do 100, 300 zł i droższe Wędkowanie pod lodem nie jest trudne. Tak zwiększysz swoje szanse Każdy gracz z pewnością doceni taki prezent. Zerknij na okazje, które mogłeś przeoczyć Kuchenne AGD w stylu retro Bez tego ani rusz. Akcesoria do montażu komputera i nie tylko Nowy odkurzacz Electrolux to Tesla wśród automatów