Instagram zwiększa długość filmów. YouTube, bój się! W końcu masz konkurenta

Instagram zwiększa długość filmów. YouTube, bój się! W końcu masz konkurenta

Instagram zwiększa długość filmów. YouTube, bój się! W końcu masz konkurenta
Źródło zdjęć: © Fot. Pixabay, Lic. CC0
Łukasz Michalik
06.06.2018 22:03, aktualizacja: 09.03.2022 10:34

YouTube nie ma żadnego liczącego się rywala? W niedalekiej przyszłości ta opinia straci aktualność. Należący do Facebooka Instagram planuje porzucić dotychczasowe ograniczenia i zaoferować użytkownikom nie tylko zdjęcia, ale i długie materiały wideo.

Instagram to serwis społecznościowy, służący do publikowania zdjęć i krótkich treści wideo. Filmy były przez serwis traktowane po macoszemu – obowiązywał 1-minutowy limit długości. Jak donosi "Wall Street Journal", już niebawem limit zostanie zwiększony do pełnej godziny. To kolejny krok na drodze ewolucji serwisu, a zarazem rękawica rzucona w stronę YouTube’a.

Najpopularniejszy serwis wideo przez długie lata nie miał liczącej się konkurencji, jednak za sprawą zmian na Instagramie już niebawem może się to zmienić. W szranki z YouTube’em staje bowiem nie startup czy nowa usługa, ale prawdziwy gigant, mający za sobą potęgę Facebooka i pół miliarda codziennych użytkowników (liczba korzystających co najmniej raz w miesiącu jest jeszcze większa – sięga 800 mln).

Obraz
© Fot. Pixabay, Lic. CC0

Na początku były kwadratowe zdjęcia

Przez długi czas Instagram służył wyłącznie do publikacji zdjęć. Jego twórcy wyciągnęli wnioski z porażki swojej wcześniejszej aplikacji fotograficznej – Burbn – i postawili na szybkość i prostotę obsługi. Początkowo Instagram przypominał klub z bardzo restrykcyjną selekcją, bo powstał i zdobył popularność jako aplikacja, przeznaczona dla użytkowników iPhone’ów.

Z czasem ograniczenia przestały obowiązywać – pojawiła się aplikacja na Androida i Windows Phone, a internet podbiły charakterystyczne, kwadratowe fotografie (proporcje 1:1), przekształcane często przez równie charakterystyczne i łatwe w obsłudze filtry.

Obraz

Serwis został w końcu kupiony przez Facebooka za miliard dolarów. Zachował przy tym odrębność, a w walce o użytkowników zmienił nieco swój profil – dopuścił większą różnorodność zdjęć i z aplkacji dla użytkowników smartfonów stał się globalną platformą fotograficzną.

Instagram zwiększa długość filmów

Do zdjęć w 2013 roku dołączyły materiały wideo, ale ich długość była ograniczona do zaledwie 15 sekund. Dwa lata później limit zwiększono do minuty, a użytkownicy mogli skorzystać także z opcji nadawania relacji na żywo.

Obraz
© Fot. Pixabay, Lic. CC0

Instagram zrywa z dawnymi ograniczeniami. Planowane wprowadzenie godzinnych filmów to dłoń wyciągnięta w stronę rynku, którym od lat niepodzielnie włada YouTube. Co więcej, aby już od początku dostarczyć użytkownikom atrakcyjne treści, Instagram zaczął rozmowy z popularnymi w sieci twórcami wideo.

Dla YouTube’a to zdecydowanie zła wiadomość – serwis był przez lata monopolistą, dyktował warunki twórcom, z pozycji siły ustalał zasady zarabiania na treściach i arbitralnie blokował treści, uznane za niepożądane, dopuszczając zarazem filmy budzące powszechne kontrowersje. Jako hegemon internetowego wideo mógł to robić bez większych ograniczeń.

Obraz
© Fot. Pixabay, Lic. CC0

Godny rywal YouTube’a

Wejście do gry potężnego rywala może diametralnie zmienić sytuację. Zwłaszcza, że nie brakuje twórców rozczarowanych dotychczasową polityką YouTube’a, a popularność Instagramu sprawia, że z nowej możliwości z miejsca skorzystają rzesze użytkowników.

Z punktu widzenia twórców treści trudno o lepszą wiadomość – influencerzy, marki czy celebryci nie są już skazani na jedną platformę wideo. Widzowie również mają powody do zadowolenia – nic nie wpływa na jakość usług i oferowanych treści równie dobrze, jak konkurencja. Miejmy nadzieję, że już niebawem będziemy mogli się o tym przekonać.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)