Użytkownicy iPhone’ów mogą spodziewać się więcej reklam

Użytkownicy iPhone’ów mogą spodziewać się więcej reklam

Użytkownicy iPhone’ów mogą spodziewać się więcej reklam
Źródło zdjęć: © Getty Images
Karolina Kowasz
26.04.2021 12:34, aktualizacja: 06.03.2024 22:18

Nie jest tajemnicą, że firmy szukają każdej możliwości dodatkowego zarobku. Także Apple postanowiło poszukać kolejnych form zarabiania na użytkownikach swoich urządzeń. Tym razem użytkownicy iPhone’ów mogą spodziewać się wprowadzenia nowego pola reklamowego.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Reuters, Apple planuje rozszerzyć swoją działalność reklamową w aplikacji sklepu App Store. Użytkownicy, w sekcji sugerowanych programów, będą mogli zobaczyć drugie miejsce reklamowe. Ma to ułatwić twórcom oprogramowanie reklamowanie swoich produktów właścicielom smartfonów.

Dotychczas deweloperzy aplikacji mogli promować swoją twórczość w odpowiedzi na poszczególne wyniki wyszukiwania użytkownika. Oznacza to, że oprogramowanie dotyczące np. gotowania pojawiało się tylko wtedy, gdy została wpisana fraza związana z tym tematem. Nowe miejsce reklamowe zwiększy więc znacząco szanse na dotarcie do nowych użytkowników.

Nowe zmiany w reklamach nie spodobały się Facebookowi
Nowe zmiany w reklamach nie spodobały się Facebookowi© Getty Images

Na tym jednak nie koniec, bowiem Apple planuje wysyłać zachęty do użytkowników ich smartfonów aby ci umożliwili aplikacjom wykorzystywanie danych do uzyskania bardziej spersonalizowanych reklam. Decyzja biznesowa nie spodobała się Facebookowi, który uważa, że tego rodzaju zmiana zaszkodzi ich działalności reklamowej.

Kolejne miejsce reklamowe ma się pojawić w aplikacji App Store już pod koniec obecnego miesiąca. Reuters zwrócił się do Apple z prośbą o komentarz w tej sprawie. Firma nie zdecydowała się jednak, póki co, na odpowiedź.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)